theperfectS Skrevet 18. november 2009 Skrevet 18. november 2009 Jeg har nettopp startet med overclocking og kjører da prime95 for å sjekke som systemet er stabilt. Men jeg har støtt på et problem. Jeg vil ikke ha temperaturene noe særlig over 70c~, så jeg sjekker temperaturene jevnlig og ser at Core temp sier at jeg har 70c mens "onboard" temperatur måleren viser 55. Jeg vil naturligvis stole på onboard temperaturmåleren, men kan jeg? Og hvorfor er forskjellene så store mellom de to Målerne Takker for svar Ps. Var ikke sikker på hvor denne skulle men håper da dette var riktig
ask99 Skrevet 18. november 2009 Skrevet 18. november 2009 Hvilket program er "onboard temperaturmåleren", og viser den kjerne(core) temp på cpu, eller bare cpu. Det er 2 forskjellige sensorer.
theperfectS Skrevet 18. november 2009 Forfatter Skrevet 18. november 2009 Da er det vel Cpu temperatur den viser, altså onboard temperaturmåleren. Siden det bare står cpu temp. Men er det skadelig(over lengre tid naturligvis) med over 70c i Core'ene?
ask99 Skrevet 18. november 2009 Skrevet 18. november 2009 (endret) Var det Intel® Core™ i7 Processor I7-950 du kjøpte, den har en max temp på 67.9°C, men fordi jeg er litt usikker på om det er kjerne temp, så anbefaler ikke jeg noe høyere core temp! It is measured at the geometric center on the topside of the processor integrated heat spreader.(kanskje det ikke er core) Endret 18. november 2009 av ask99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå