Gå til innhold

Adult Filter for klient PC'er - Administrator

LordSvae

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i IT-sektoren hos en bedrift i Oslo. Vi jobber med å sette opp en del klient pc'er som skal være tilgjengelige for alle som jobber her, og en gruppe med unger/ungdommer. Dette er maskiner som skal være tilkoblet internet og dermed trenger jeg muligheten for å sperre for besøk av enkelte sider.

Internet Explorer har slik at man kan deaktivere innhold på sider, men dette er noe vanskelig, for den blokkerer alt mann søker på. F.eks søker man etter "sex" så skal man ha tilgang til å gå på sider om "sex og samliv", men ikke "free sex". Internet Explorer blokkerer ALT, selv om jeg setter ned sikkerhetsnivået til det minimale, og neste nivå er full tilgang.

I firefox så støter jeg på samme problemet.

Jeg er ute etter et program som starter i bakgrunnen eller kjører i bakgrunnen hvor en gjest brukerkonto ikke har mulighet til å deaktivere eller skru programmet helt av. Programmet skal søke gjennom hva brukeren søker på, om det skal være gjennomo Firefox eller Internet Explorer(MSN er også forbeholdt hvis det er mulig).

Finnes et slikt program? Og er det et program som er gratis?

De programmene jeg har prøvd ut så langt har ikke vært spesielt bra, både administratornivå eller brukernivå. Det å kunne blokkere ord, samling av ord og nettsider hadde vært ypperlig.

Mvh

Torbjørn Svae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...