KlausNordby Skrevet 17. november 2009 Skrevet 17. november 2009 Grunnet Foveon sensoren og endel JPG test-bilder jeg har sett, er jeg blitt ganske nysgjerrig på Sigma SD14. Jeg skulle gjerne ha sett på noen originale rå-filer fra SD14 -- men har så langt ikke funnet dette på Sigmas sider eller andre steder. Er det noen brukere på Akam som kunne sende meg et par-tre originale rå-filer -- helst tatt med forskjellig ISO hastighet? Det spiller (nesten!) ingen rolle hva motivet er, jeg vil bare teste filene ved konvertering med Lightroom/ACR/PS og et par andre råkonverteringsprogrammet. Takker! Klaus Nordby
Anew Skrevet 17. november 2009 Skrevet 17. november 2009 Ildhode hadde vel en SD14 en periode, så han melder seg forhåpentligvis i tråden snart. De bildene han leverte ga i det minste mersmak. Fargene er virkelig av en annen verden.
# offline Skrevet 18. november 2009 Skrevet 18. november 2009 Alle filene jeg har er konvertert til DNG. Her får du svar...
KlausNordby Skrevet 18. november 2009 Forfatter Skrevet 18. november 2009 OK, Ildhode, skal prøve å poste på den linken -- takker! Har du solgt din D14 nå? Isåfall, hvorfor?
# offline Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 (endret) Solgte den i sommer. Var blitt litt lei den. Bestemte meg for å kun ha et system. Hvis Sigma kommer med noe som er mindre, kjappere, bedre, 8-12Mpix Foveon FF evt. APS-H sensor med gode ISO ytelser opp til 800-1600 og brukanes opp til 3200, DA! Da MÅ jeg bare bytte system igjen Jeg solgte min SD-14 med 17-70mm f/2,8-4,5m minnekortleser, minnekort, ekstra batteri, trådutløser og diverse annet til 2500kr. Finner du en i samme prisklasse så værsegod å kjøp. Spesielt kamera. Endret 9. mai 2010 av iKenneth
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå