Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde på skjermen med Asus hovedkort

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk mitt nye hovedkort: Asus P5Q Deluxe i dag, byttet det med EVGA nForce-750i.

Har akkurat blitt ferdig med å sette sammen pc-en igjen og til min store frustrasjon får jeg ikke noe bilde på skjermen.

Når jeg starter pc-en går alle vifter som de skal og et par dioder lyser på hovedkortet, så det er klart at alle komponentene får strøm.

Jeg har testet med to forskjellige skjermkort men ingen av de har lyst til å gi noe bilde, jeg har testet nVidia 9800 GTX og nVidia GTX 260.

Når kabelen er koblet til skjermkortet står det: "No Signal" på skjerm, men hvis jeg drar ut kabelen så står det: "Cable not connected" så skjermkortet må jo gi noe form for signal :S

Har også testet med to forskjellige skjermer uten hell.

Enten så må det jo være hovedkortet som er ødelagt, har behandlet delene veldig forsiktig så synes det er merkelig hvis hovedkoret har gått i stykker. Kan jo hende det har fått noe form for støt, men jeg passer på å ta veldig ofte på metallramma på pc-en for å den statiske spenningen ut av kroppen :p

Veldig frustrerende når man får nye deler som ikke funker, spesielt hovedkort siden man må ta fra hverandre nesten alt xD

Har ikke testa det gamle hovedkortet på nytt siden det tar meg veldig lang tid å ta alt ut og inn igjen, men får vel begynne å gjøre det nå : /

Dette er første gang jeg prøver et hovedkort fra Asus og det er ikke et veldig godt førsteinntrykk!

Hvis noen har peiling på hva som kan være galt hadde det vært veldig flott :D

Edit: Testa det gamle hovedkortet mitt nå og det funker som det skal, får bilde og alt. Da må vel enten Asus hovedkortet være defekt/ødelagt eller så er det noe jeg gjør galt :(

Endret av Ebob
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fikk mitt nye hovedkort: Asus P5Q Deluxe i dag, byttet det med EVGA nForce-750i.

Har akkurat blitt ferdig med å sette sammen pc-en igjen og til min store frustrasjon får jeg ikke noe bilde på skjermen.

Når jeg starter pc-en går alle vifter som de skal og et par dioder lyser på hovedkortet, så det er klart at alle komponentene får strøm.

Jeg har testet med to forskjellige skjermkort men ingen av de har lyst til å gi noe bilde, jeg har testet nVidia 9800 GTX og nVidia GTX 260.

Når kabelen er koblet til skjermkortet står det: "No Signal" på skjerm, men hvis jeg drar ut kabelen så står det: "Cable not connected" så skjermkortet må jo gi noe form for signal :S

Har også testet med to forskjellige skjermer uten hell.

Enten så må det jo være hovedkortet som er ødelagt, har behandlet delene veldig forsiktig så synes det er merkelig hvis hovedkoret har gått i stykker. Kan jo hende det har fått noe form for støt, men jeg passer på å ta veldig ofte på metallramma på pc-en for å den statiske spenningen ut av kroppen :p

Veldig frustrerende når man får nye deler som ikke funker, spesielt hovedkort siden man må ta fra hverandre nesten alt xD

Har ikke testa det gamle hovedkortet på nytt siden det tar meg veldig lang tid å ta alt ut og inn igjen, men får vel begynne å gjøre det nå : /

Dette er første gang jeg prøver et hovedkort fra Asus og det er ikke et veldig godt førsteinntrykk!

Hvis noen har peiling på hva som kan være galt hadde det vært veldig flott :D

Edit: Testa det gamle hovedkortet mitt nå og det funker som det skal, får bilde og alt. Da må vel enten Asus hovedkortet være defekt/ødelagt eller så er det noe jeg gjør galt :(

Flere som har hatt samme problem.

Prøv en analog skjerm.

http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...fm/1034573.html

All sorted:

Got confused by the fact the case (C690) didn't have a speaker, so i presumed the mobo wasn't POSTing. Even after connecting a pair of headphones/speakers, there was no beep what so ever.

This was only with the CPU+PSU and after removing everything else. So i then thought i would try connecting an old analogue LCD monitor; and yes! something on screen...finally. My new Samsung 2253LW was detecting the signal as 'analogue' but i had it connected through DVI, after shifting through the various modes, and selecting digital..and it's now working fine. So yes, it was POSTing all this time but there was no indication of it.

Skrevet

Skal prøve det ut nå,

men når du skriver analog skjerm mener du da feks en CRT skjerm med VGA kabel?

Har en følelse av at hovedkortet er defekt siden verken tastauret eller musa lyser når pc-en er skrudd på.

Skrevet

Nei, du trenger ikke bruke en CRT skjerm, du kan bruke en TFT (LCD) skjerm, men bruke VGA kabel hvis skjermen har VGA-inngang.

Jeg har selv samme HK, har alltid brukt Asus og har ikke hatt problemer med noen av hovedkortene deres. Tror jeg har brukt Asus i snart 15 år uten problemer. Men klart du kan hå fått et HK som ikke er helt i orden.

Men vær klar over at mange har problemer med Asus HK og OCZ minne. Hvilken andre komponenter har du i PCen din?

Skrevet

EVGA nForce-750i har 10 feste punkter, og Asus P5Q Deluxe har 9, så har du fjernet det ekstra avstandsstykket mellom hk og kabinett?

Og som Chavalito spør om, resten av hw din.

Skrevet

Prøvd å bruke en CRT skjerm men fortsatt ikke noe bilde

EVGA nForce-750i har 10 feste punkter, og Asus P5Q Deluxe har 9, så har du fjernet det ekstra avstandsstykket mellom hk og kabinett?

Og som Chavalito spør om, resten av hw din.

CPU: Intel Dualcore E6600 2.4 GHz LGA775 Socket

PSU: Termaltake 750 W (Husker ikke akuratt hvilken modell)

Skjermkort: XFX nVidia GTX 260 896 MB

RAM: Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4 GB CL5

Men kan for mange festepunkter gjøre at hovedkortet ikke funker?

Ingen av tingene jeg kobler til USB portene på hovedkortet lyser.

Skrevet
Men kan for mange festepunkter gjøre at hovedkortet ikke funker?

Ja hvis avstandsstykket berører hk på en plass som fører til kortsluttning, og leder til jord/gods/kabinett. Hk skal jo "sveve", og kun være i berøring med kabinett i feste punktene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...