Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MSN 6 BETA og NGT mot Chello funker!!


Anbefalte innlegg

MSN 6 BETA funker glimrende til voice og sending av filer ved tilkobling mot en annen bruker fra f.eks Chello (det er det eneste jeg har prøvd så langt). Altså å koble opp og bruke voice mellom Chello og NGT funke fint!

 

Det er den beste PC-TO-PC jeg har prøvd noensinne. Lyden er kjempekjapp, ingen forsinkelse i det hele tatt. I tillegg er lyden skikkelig bra!

 

Derimot vil det ikke fungere med voice PC-TO-PC mellom NGT-brukere. Noen som har en ide om hva det kan være?

 

Jeg har opprettet disse følgende NAT-portene rettet mot 10.0.0.2 (den pc-en jeg sitter på nå):

 

21(tcp)

20(tcp)

113(tcp)

1024 - 5000 (tcp)

1863 (tcp og udp)

3000 - 3019 (tcp)

6891 - 6901 (tcp og udp)

9110(udp)

 

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å få liv mellom to NGT-abonnementer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Non-UPnP Firewalls

Very few options exist for using the advanced features of Windows Messenger with a non-UPnP firewall. Points to consider on this topic include:

• Peers on the same side of the firewall can use all of the features of Windows Messenger.

• IM and Presence will work through most firewall configurations.

• To support AV in both directions through the firewall, all UDP ports between 5004 and 65535 must be opened to allow signaling (SIP) and media streams (RTP) to traverse the firewall. This is required because dynamic ports are used. AS and WB also use dynamic ports for signaling.

• FT can be enabled by opening ports 6891 to 6900 on the firewall. Remote Assistance can be enabled by opening port 3389.

Cascading Firewalls

Cascading firewalls can cause problems similar to cascading NAT devices.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg tok å åpna 5005 - 65535 UDP i routeren nå. Må da den personen jeg skal voice med ha det også? Alle de portene i routeren åpnet altså for at det skal funke?

 

du må forwarde portene i NAT oxo, holder ikke å bare åpne i firwewallen. Med MSN 6 tror jeg det holder at en av dere har det.

Lenke til kommentar
Hvordan gjorde du dette? Har nettopp satt opp en netopia ruter, men har enda ikke kommet meg helt inn i konfigurering av den.

 

DrErling

 

Du kan gjøre det på denne siden http://endring.nextgentel.no/

(tror det var den rette adressen)

 

Lykke til

 

hmm, så vidt jeg har hørt er dette bare tull. Hvis man flasher herfra får man NGT's versjon, og den er gammel. Man kan heller ikke oppdatere fra noen andre steder enn denne etter at man har flashet herfra.

 

Kan uansett anbefale Netopias sider da disse har en nyere og "ren" Firmware versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...