Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Direct sound device problem


Anbefalte innlegg

Hei.

For ca. en uke siden begynte det å oppstå problemer med lyden på PCen min.

Det er helt tilfeldig når, og hvorfor, men lyden slutter bare å virke. Det kan være alt fra 10-20 minutter til over en time, men jeg får ikke noe lyd. Når jeg prøver å kjøre en lydfil i fks Winamp får jeg denne feilmeldingen:

Bad direct sound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration
Error code: 88780078

 

Ventrilo gir denne:

VoiceCommMixerStart: Init failed: Failed to get mixer device caps.

 

Kan også nevne at DEP (Generoc host process 32) krasjer ved oppstart av Windows.

 

Har re-installert lydkortdrivere også, uten suksess.

 

Plz hjelp :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har funnet svaret, var DEP som drepte "Generic Host Process for Win 32 Services".

 

Valgte å la DEP overse denne prosessen, og det ser ut som det funker. Er det noen stor fare for at noe er galt? Fant ikke noe Malware med Malwarebytes Anti-malware.

 

Edit: Feil igjen. Virker som det er når Generic Host Process for Win 32 Services" krasjer eller blir drept lyden klikker. Og enten blir den drept, ellers å krasjer den. Er bare et tidspørsmål. Vil en reinstall av Windows hjelpe? Og går dette an å gjøre uten å formatere etcetc?

Endret av onkelkåre
Lenke til kommentar

Som jeg sa, operativsystem er ikke min sterke side, men en reinstallering vil nok hjelpe ja. Men du kan prøve en XP Repair Install, les "How to Perform a Windows XP Repair Install"

 

Hvis du søker på "Generic Host Process for Win 32 Services", vil du også finne fix som denne. Det er enkelt å gjøre, og verdt et forsøk, før du prøver noe annet.

 

Hvis Engelsken ikke er så god: Kopier den hele den fete skriften, lim den inn i Notisblokk, trykk Fil, Lagre som, Filnavn GenericHostErrorProblem.bat, lagre den på skrivbord, så er den lett å finne, og lukk den, Dobbel klikk på den, og kjør den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...