Gå til innhold

Parkeing av campingvogn i gate


GoldenBoys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, og så kjører man seg blind på alle disse ordene og i forsøket på å være kortfattet :)

 

Det jeg mener er vel egentlig om det å parkere ei campingvogn kan kalles å gjøre noe mer enn bare ei parkering. Den skal sannsynligvis bli stående der ei stund, kanskje over vinteren?

 

Omtrent som å "forlate" en bil feks et sted det i utgangspunktet er lov å parkere, men ikke på ubestemt tid.

 

Finner dog ingenting om dette på lovdata eller noe annet sted, så ta det nå med ei klype salt.

Jeg hadde nok uansett sjekka det opp litt nærmere om jeg var TS, men det er vel akkurat det han driver med nå ;)

 

Mitt forslag er i første omgang å sjekke opp om det eksisterer spesielle parkeringsregler feks i den aktuelle gata, hvis det var snakk om et konkret sted.

Lenke til kommentar

Så lenge et kjøretøy er registrert og det er lov å parkere på stedet, så er det ingenting som tilsier at den ikke kan stå der så lenge man vil. Om den skal fjernes derfra må det jo en saklig grunn til, som da skal gi et generelt parkeringsforbud.

 

Men, campingvogner og slikt kan være en idè å ikke parkere for lenge ubevoktet ettersom det er alt for lett å bare henge dem på kroken på en bil og stikke av med den.

Lenke til kommentar
Så lenge et kjøretøy er registrert og det er lov å parkere på stedet, så er det ingenting som tilsier at den ikke kan stå der så lenge man vil. Om den skal fjernes derfra må det jo en saklig grunn til, som da skal gi et generelt parkeringsforbud.

 

Men, campingvogner og slikt kan være en idè å ikke parkere for lenge ubevoktet ettersom det er alt for lett å bare henge dem på kroken på en bil og stikke av med den.

 

 

Ville jo ha brukt en lås :)

Lenke til kommentar

Det spørs om ikke langtidsparkering i gaten i boligfelt kan forbys i henhold til en eller annen lov.

 

Det kan til og med forbys å lagre en campingvogn i egen hage, jamfør Plan og bygningsloven:

 

http://209.85.129.132/search?q=cache:2WXu6...v%20campingvogn

 

Om denne bestemmelsen også kan brukes mot parkering i gata, kan kanskje noen av de som frekventerer juss-forumet, bedre enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...