Gå til innhold

Valg av ny 24" pc skjerm


diskus123

Anbefalte innlegg

Har ikke så mye peiling på pc skjermer og er derfor veldig usikker på valget. Trenger litt hjelp til en bra pc skjerm som også har et pent utseende.

 

Budsjettet ligger på 2000+- og jeg har sett litt på denne: http://www.elkjop.no/product/data/pc-skjer...oductTabcontent

 

Men jeg vet ikke om den er litt får dyr i forhold til bildekvaliteten, siden jeg liker utseende på denne veldig.

 

Vet også at mange har snakt om benq 2411hd og andre benq skjermer. Men dere som har litt peiling, hva er forskjellen mellom denne philipsen og benq skjermen.

 

Skjermen skall brukes til film, gaming og evt. xbox 360.

 

Takker for svar :)

Endret av diskus123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Hm er selv litt lysten på en 24" skjerm her nå til jul. Sitter nå på en Dell 20" skjerm men har litt lyst på en 24" med tanke på film og spill og sjansen til litt høyer oppløsning. Tenker jeg kan bruke rundt 2-4k på skjermen hvis det er vært det. Husker ihvertfall at denne Dell skjermen kosta litt når jeg kjøpte den inn for noen år tilbake, men prisene på sånne skjermer har jo sunket en god del siden den gang.

 

Men ja hva er de beste 24" skjermene som er ute nå rundt den prisklassen jeg har lagt ut for her mon tro? Eller de beste tipsa ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor det?

Veel. skal det kun spilles og vises film så holder en HD 16:9 skjerm men dersom du skal jobbe/surfe/redigere foran skjermen vil du merke stor forskjell på de 200 pixlene ekstra. Høyde er helt esesiellt for å se på dokumenter og generell oversikt. 16:9 skjermene er en uting av en hype basert på HD TV som produsentene utn ytter så best de kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...