Gå til innhold

Bør jeg "oppgradere"?


Vang1

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en liten sak her om jeg skal "oppgradere" eller ikke. Jeg er en casual gamer, og trenger ikke det nyeste og det beste. Jeg sitter i dag med en Core2Duo E6750, 4gb PC2-6400 ram og ett 8800GTS 320mb grafikkort. Da dette begynner å komme til kort i noen av spillene jeg spiller, vurderer jeg å oppgradere.

Men jeg har desverre ikke råd til å oppgradere veldig mye. Tanken min har derfor vært å oppgradere skjermkortet til HD4890 1Gb, som jeg kan få tak i for 1000 kroner. Vil dette merkes, eller er det penger ut vinduet? Selvfølgelig vet jeg at jeg skulle oppgradert alt, men dette er langt utenfor økonomien min for øyeblikket. Planlegger en større oppgradering/utbytting av pc til sommeren. Er HD 4890 en oppgradering jeg bør ta frem til sommeren, eller bør jeg bare bite ting i meg og vente til sommeren.

Jeg spør da jeg allerede har lest meg til at selve skjermkortet vil yte mer, men jeg er usikker på hvor stor flaskehals cpu og minne er.

 

På forhånd takk for svar.

 

Mvh

Kenneth

Endret av Vang1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også vurdert 5770. Men jeg har dårlige erfaringer med low-end kort med støtte for ny teknologi. Sannsynligheten for at 5770 vil holde frem til DX11 gjør sitt store inntog, tror jeg er ganske liten. Av det jeg har lest virker 4890 som om det vil gjøre nytten det neste året, og da regner jeg med at jeg kommer til å gå for en litt dyrere versjon igjen. Hva mener evt. andre om 5770 vs 4890?

Lenke til kommentar
Hvis du ser på denne testen ser du at et overklokka HD5770 ligger rett bak HD4980. HD57xx gjør virkelig sitt inntog ved 2000+ i oppløsning (kanskje ikke høyaktuelt nå, men kommer kanskje ^^)

 

Du kan jo også senere legge til et HD5770 og kjøre CF, da får du god ytelse! :)

 

Selvfølgelig er HD5770 mer fremtidsrettet. CF har jeg i grunn ikke tatt mye stilling til enda. Leste den testen der tidligere, er i grunn der jeg falt mer mot 4890. Nå driver du å tipper meg andre veien igjen. Jeg kan NULL om overklokking, og har i grunn av den grunn holdt meg langt unna det.

 

Er det vanskelig å klokke et 5770?

Lenke til kommentar

Haha, ok, så ikkeno jumpere å flytte eller bioser å flashe med andre ord :p Det var det sist jeg prøvde å clocke cpu'en min, flytte jumpere og slik. Det sier vel litt om hvor lenge siden det er siden jeg testet det.. Jeg må si jeg er forholdsvis god på den manøvren du beskriver. Når det er så lett, antar jeg at det også er "idiot"sikkert? Slik at jeg ikke risikerer å ødelegge noe?

Jeg er ganske lite dreven på dette feltet, så beklager evt. dumme spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...