TanteEdgar Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Hei. Skal pusse opp rommet hos meg nå og tenker å flytte pcen min inn der. Denne skal jeg bruke til å se film, spille og ha all musikken min innpå. Skal koble dette opp på stereo anlegget mitt, det er jo ikke billig så må jo få brukt det til noe... Har satt opp en liten handleliste over deler som jeg tror vil passe fint, skal selvfølgelig ha Windows 7. Hovedkort: ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 RAM: Kingston DDR3 HyperX T1 2000MHz 6GB Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 Kjøling: Cooler Master V8 CPU Cooler Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PSU: Chieftec Super Series PSU 750W Modulær Skjerm: Samsung 23" LED Syncmaster XL2370 Disk: Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 Så den store drømmen er at noen har skikkelig peiling her og kan hjelpe meg da Kom da med tips, men har ikke tenkt å bruke stort mer penger på dette enn de tingene som er satt opp nå, det må i så fall være noe litt viktig. Det blir da sikkert mer og mer HD video og den 8 år gamle dataen min liker ikke det helt. Det går AKKURAT uten å lugge, men spoling blir helt bajs da den henger i noen sekunder før den klarer å hente seg inn igjen. Dessuten klarer den ikke nye spill lengre, mistenker at prosessoren kan være problemet for den er eldst av alle delene der inne. Skal jo spille littegrann og, så da må jo spillene mine funke så klart Setter pris på alle innspill og hjelp!
smurfoni Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Hovedkort og Cpu passer ikke sammen. Core i7 har socket 1156.
jornboss Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det så greit ut. Smurforni mixser litt her med i7 860 for sokkel 1156; i7 920 passer utmerket til X58 hovedkortet.
smurfoni Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det så greit ut. Smurforni mixser litt her med i7 860 for sokkel 1156; i7 920 passer utmerket til X58 hovedkortet. Ja, så det nå. derfor jeg kom tilbake for å endre hva jeg hadde skrevet. Hehe..Beklager på det sterkeste;)
TanteEdgar Skrevet 12. november 2009 Forfatter Skrevet 12. november 2009 En ting til... det er ikke nettverk der inne så dette må gå via routeren på kontoret. Kan noen se om det er trådløs mottaker på hovedkortet eller må jeg ha dette utenom? Og det er nesten 20 meter mellom routeren og der pcen skal stå, går dette greit mon tro? Jeg hadde en bærbar pc som vi fikk låne på videregående og den hadde ganske dårlig dekning der inne. Nå var dette en skikkelig billig drittpc da... Men er det noen forskjell på styrken og overføringshastigheten på kortene? Håper noen vet råd her og
mrDave Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 En ting til... det er ikke nettverk der inne så dette må gå via routeren på kontoret. Kan noen se om det er trådløs mottaker på hovedkortet eller må jeg ha dette utenom? Og det er nesten 20 meter mellom routeren og der pcen skal stå, går dette greit mon tro? Jeg hadde en bærbar pc som vi fikk låne på videregående og den hadde ganske dårlig dekning der inne. Nå var dette en skikkelig billig drittpc da... Men er det noen forskjell på styrken og overføringshastigheten på kortene? Håper noen vet råd her og Du kan bruke en Airport express
TanteEdgar Skrevet 12. november 2009 Forfatter Skrevet 12. november 2009 Noen som vet hvordan skjermen er til spill og film? Regner med at LED er bra siden det er det siste nye. Tenker på å koble opp PS3'en min på den også. Finnes det en slags switch som kan veksle mellom 2 hdmi kabler? Sånn at jeg kan koble både pcen og ps'n i en boks og så bytte mellom de derfra, dette finnes jo med sånne gamle firkantete kontakter som på gamle tv'er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå