_Brukernavn_ Skrevet 10. november 2009 Skrevet 10. november 2009 Fant ikke noen tidligere emner om dette, så tenkte å spørre litt: Hvordan kan jeg utnytte skjermkortet mitt utenom i spill eller andre direkte GPU-avhengige oppgaver. Feks, kan jeg: - bruke GPU for lettere å spille av store HD-filmer? - bruke GPU i rendering eller redigering? - bruke GPU til andre ting? Hvordan setter man i såfall opp dette? Jeg har et HD 4870 for informasjonen. Takker for alle svar.
_Brukernavn_ Skrevet 11. november 2009 Forfatter Skrevet 11. november 2009 Har lett litt rundt, og funnet en liste over de programmene som støtter GPU akselerasjon av AMDs 4000-serie: * CyberLink PowerDirector 7 – video encoding. * CyberLink PowerDirector 8 – video effects * CyberLink PowerDVD 9 * CyberLink MediaShow Espresso – video encoding. * CyberLink MediaShow 5 - accelerated face-tagging * Arcsoft SimHD plug-in for ArcSoft TotalMedia Theatre 3 – high-definition video upscaling * Roxio Creator 2010 – video encoding * Windows 7 drag-and-drop built-in transcoder I tillegg til deres eget decodingsprogram. Fant også ut at Pinnacle kan utnytte GPU ved enkelte effekter og forhåndsvisning. Tenkte å teste dette litt mer ut på egenhånd. Men det mest interessante er den innebygde støtten i Win 7. Dette lover fra for framtidig GPGPU (Genreal Purpose GPU).
HKS Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Men det mest interessante er den innebygde støtten i Win 7. Dette lover fra for framtidig GPGPU (Genreal Purpose GPU). 4000-serien til AMD støtter også OpenCL, som er ett åpent plattformuavhengig API for GPGPU programmering. Den innebygde støtten du snakker om i Windows 7 er også støttet i Windows Vista med siste oppdateringer. Det er en del av DirectX 11, og er kjent som DirectCompute.
_Brukernavn_ Skrevet 11. november 2009 Forfatter Skrevet 11. november 2009 Takk for infoen, det visste jeg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå