Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Innehøyttalere" i russebil.. ?


Xaserr

Anbefalte innlegg

Uten at jeg har hørt noe mer, selger vi en Alpine CDA-8800 spiller og to frontsett ala DynaBel 6,5" med diskant og delefilter. Snakk med Eiliv om det, er han som skal prøve å selge bilen :p

Mye skal dere ha for den da? Snakke til Eiliv er som å snakke til en vegg :p

 

- Vi har ikke noe som helst av anlegg fra før, som vi skal bruke inne i bilen. Så trenger alt fra bunn :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alright, hva slags bil var det?

Mange høytaler fester er det? Hva er dimmen på disse festene og isåfall?

Det er en peugeot boxer, 92 modell. Jeg har ingen snøring på åssen festene er, vi har muligheter for å bygge fester selv også. Ettersom vi skal pusse opp igjen hele bilen :w00t:

Lenke til kommentar
I see, skal du ha høytalere i hele bilen? Eller bare framme (slik det burde vær mtp på god lyd)

 

Jeg regner nesten med at dere skal ha lyd i hele greia siden det er russebil :p

Skal prøve å sette sammen noe når jeg kommer hjem hvertfall.

I bunn og grunn vil vi prioritere lyden bak, framme skal bare sjåføren sitte så det har ikke så stor betydning :ph34r:

Lenke til kommentar
så vi fant ut at vi kanskje skulle kjøpe med en liten tilhenger.

..

Budsjett 7-8000,-

Det budsjettet holder ikke lenge, er ikke sikkert du får en henger til den prisen en gang.

 

 

Mange forståsegpåere her.

Det er ikke slik at lyden i en bil bare blir best om man har den fremme...

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

En kompis av meg sa "Du hører ikke på en konsert med ryggen til"

 

Lyden du opplever vil du helst ha frammen ifra, hvertfall i mitt synspunkt. Det er ikke som du sitter å hørrer på lyd med surround i bilen, veldig sjeldent det er lagt sanger i surround i det hele tatt.

 

Men uansett, slik jeg forstår det skal det være mest mulig bass samt mye lyd som ikke skurrer eller klakker.

Lenke til kommentar

Standard russebil: Masse bass, mye trøkk. Men samtidig skriking som får deg døv. Altså mye lyd ;)

 

Jeg vet ikke hvordan dere tenker dere at innbygging av høyttalere og subelementer skal gjøres, det vet dere sikkert litt bedre når dere får fatt i bilen og får tenkt litt :)

 

Dette budsjettet på 7-8000 er bare beregnet for bilstereoen, og om dere skal ha spiller, subber, forsterkere og alt kan dette bli litt snaut tror jeg. Men tiden vil vise.

 

Det er en fin pakke på 4x12" dynaBel til 1500,- som jeg tenker meg vil duge for dere. Lettdrevne og jeg mener jeg har lest et sted at de faktisk ikke er så verst. Kjøp på en BF4501 og dere er i mål der hvertfall - pris ca. 4500.

Hvis dere bestemmer dere for vår spiller, og vi ikke selger den med bilen har dere en ypperlig spiller der. Hvis ikke har jeg en som skal bort ;) ikke mye forskjell i pris..

For frontsettet kan dere kjøpe BF0804 4-kanaleren hvis jeg ikke husker feil. 2000 for den pluss to sett 6x9" par for 1400 eller to par 6,5" komponentsett for 2000. Da burde dere ha et greit oppsett i bilen :) Hvertfall for 8000. Mulig dere kan få litt rabatter. Kabler og materiell kommer jo i tillegg.

Lenke til kommentar
så vi fant ut at vi kanskje skulle kjøpe med en liten tilhenger.

..

Budsjett 7-8000,-

Det budsjettet holder ikke lenge, er ikke sikkert du får en henger til den prisen en gang.

 

 

Mange forståsegpåere her.

Det er ikke slik at lyden i en bil bare blir best om man har den fremme...

Henger er utenfor det budjsette, 7-8000,- for anlegg inne i bilen, resten kommer utenfor :yes:

 

Standard russebil: Masse bass, mye trøkk. Men samtidig skriking som får deg døv. Altså mye lyd ;)

 

Jeg vet ikke hvordan dere tenker dere at innbygging av høyttalere og subelementer skal gjøres, det vet dere sikkert litt bedre når dere får fatt i bilen og får tenkt litt :)

 

Dette budsjettet på 7-8000 er bare beregnet for bilstereoen, og om dere skal ha spiller, subber, forsterkere og alt kan dette bli litt snaut tror jeg. Men tiden vil vise.

 

Det er en fin pakke på 4x12" dynaBel til 1500,- som jeg tenker meg vil duge for dere. Lettdrevne og jeg mener jeg har lest et sted at de faktisk ikke er så verst. Kjøp på en BF4501 og dere er i mål der hvertfall - pris ca. 4500.

Hvis dere bestemmer dere for vår spiller, og vi ikke selger den med bilen har dere en ypperlig spiller der. Hvis ikke har jeg en som skal bort ;) ikke mye forskjell i pris..

For frontsettet kan dere kjøpe BF0804 4-kanaleren hvis jeg ikke husker feil. 2000 for den pluss to sett 6x9" par for 1400 eller to par 6,5" komponentsett for 2000. Da burde dere ha et greit oppsett i bilen :) Hvertfall for 8000. Mulig dere kan få litt rabatter. Kabler og materiell kommer jo i tillegg.

Hei Øyvind, oppe tidlig i dag :ph34r:

Kunne du linket til noe av det du sier vi skal kjøpe? Btw, jeg vet hvor russebilen deres står, og det begynner å bli mørkt om kvelden :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...