Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista vil ikke skru seg av!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det har seg slik at jeg har en Vista maskin stående, problemet er av hver gang jeg trykker Start => Avslutt så blir den bare stående på log-out skjermen der det står avslutter. Der står den bare, lot den stå i 7 timer engang, å nei, det er ikke noen oppdateringer. Trenger hjelp snarest!

 

 

Svenskeknappen!

Lenke til kommentar

Hvor lenge har dette pågått, har du prøvd en systemgjenoppretting til et tidspunkt alt var i orden, og kjørt windows oppdateringer på nytt.

 

Er partisjonen hvor operativsystemet ligger nesten full? Har du prøvd en manuell diskdefragmentering, den vil kanskje også jobbe i et døgn hvis partisjonen er full.

 

Har du sjekket om du har noe grums, med feks. Malwarebytes Anti-Malware

 

Kjør Diskopprydding før CCleaner.

 

Prøv også en runde med CCleaner, kjør Renser og flere ganger med Register, til Ingen feil funnet. Ta backup hver gang du blir spurt om det. Jeg vet ikke hvor lurt det er å kjøre Register, hvis det er en win update som henger pga eks. plass mangel, men du mener jo at det ikke er grunnen.

Lenke til kommentar
Det har seg slik at jeg har en Vista maskin stående, problemet er av hver gang jeg trykker Start => Avslutt så blir den bare stående på log-out skjermen der det står avslutter. Der står den bare, lot den stå i 7 timer engang, å nei, det er ikke noen oppdateringer. Trenger hjelp snarest!

 

har det samme problemet.... vista suger -.-

Lenke til kommentar
Hvor lenge har dette pågått, har du prøvd en systemgjenoppretting til et tidspunkt alt var i orden, og kjørt windows oppdateringer på nytt.

 

Er partisjonen hvor operativsystemet ligger nesten full? Har du prøvd en manuell diskdefragmentering, den vil kanskje også jobbe i et døgn hvis partisjonen er full.

 

Har du sjekket om du har noe grums, med feks. Malwarebytes Anti-Malware

 

Kjør Diskopprydding før CCleaner.

 

Prøv også en runde med CCleaner, kjør Renser og flere ganger med Register, til Ingen feil funnet. Ta backup hver gang du blir spurt om det. Jeg vet ikke hvor lurt det er å kjøre Register, hvis det er en win update som henger pga eks. plass mangel, men du mener jo at det ikke er grunnen.

 

 

Prøvd gjenoppretting til tidligere tidspunkt, prøvd med Ccleane og Spybot. (og antivirus prog i tillegg da) men ingenting ser ut til å hjelpe :(

Lenke til kommentar

Så du har oppdatert til Vista SP2 etter systemgjenoppretting, uten noe tull?

 

Du hadde god plass på partisjonen hvor operativsystemet ligger, hvor mye ledig plass på C: ?

 

Malwarebytes Anti-Malware, fant ingen ting?

 

Og en manuell diskdefragmentering, tar bare noen minutter?

 

Er det en prosess i oppgavebehandling, som jobber hele tiden, trykk "Vis prosesser fra alle brukere", er CPU forbruk, tilnermet 0% ?

Lenke til kommentar

Til alle som spør om så mye dritt som er koblet til:

Det er ingenting som er koblet til annet enn mus og tastatur, sier han.

Jeg har akkurat samme problemet

Jeg har også funnet ut hvorfor det skjer, og det er fordi Bill Gaytes fant opp Windows Vista.

 

sårææææ

Dura? Heng bra?

Endret av Ch1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...