Gå til innhold

Kjøp av ny stasjonær PC, 7500kr


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe en ny stasjonær pc til ca 7500kr.

Har funnet tastatur og mus ( https://prisguiden.no/produkt/77783 )

Da gjenstår resten av pc'n, som jeg da skal bruke rundt 7k på.

Da trenger jeg:

Kabinett ( Helst ett som er stilrent og pent, skal kanskje stå litt i stua )

Ram

HK

PSU

CPU

GPU

HDD

DVD/Blu Ray spiller.

 

Pcn skal kunne brukes til det meste, men trenger ikke kunne kjøre Crysis på maks eller noe sånt.

 

Skal bruke den litt som mediasenter og litt til spilling, mest FM10.

 

Om dere kunne kommet med forslag og oppsett så hadde jeg vært meget takknemlig.

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lagt mye vekt på støy her, krever at du skifter kjøleren på radeon 5850. Kabinettet har relativt stille vifter og støydempende matriale, ønsker du å spare penger kan du f.eks gå ned til radeon 5770 og enten phenom II 720 eller AtlonII 620 / 435. Men sammen med 5850 vil jeg ikke anbefale å gå mer ned enn til Phenom II 720, eventuelt athlon II 435, med 5770 vil du nok ha like stor glede av en Athlon II 620.

 

MSI 770 hk

Coolermaster Silio kabinett

Artic coolong 550w psu

Kingston 4 gb DDR3 - 1333 ram

Samsung 1 tb hdd

Sony Blue Ray leser med programvare for blue ray

Kjøler til radeon 5850

Asus radeon 5850

Phenom II 955 3,2 ghz

 

Totalt kr 7539,-

 

Ps, jeg vet biskop ikke liker at det handles hos Amentitio, men det er kun de som fører Arctic Cooling.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Ps, jeg vet biskop ikke liker at det handles hos Amentitio, men det er kun de som fører Arctic Cooling.

 

Nå fikk jeg meg en passende inni-meg-latter! :rofl: (kan ikke le høyt på jobb..)

 

Ellers ser jeg ikke grunn til å bytte kjøler på HD5850, det er jo muse stille ved 20-30%. Trenger ikke å gå høyere den det, min holdt vel 30-40 grader (ved 15-20 grader rom temp). Hvis du låser viftehastighet, så slipper du å bytte kjøler OG handle fra amentio! :D

Lenke til kommentar

Er så tilfelle så kanskje, flirer selv her jeg sitter å prøver å jobbe. Men jeg er så inne i hampen skeptisk til radialvifter.

 

Minnes også at du var skeptisk til msi 770 c45, er brukbart ifølge testen der. Velger å tro på msi der med 125w støtte, selv om bit-tech tester med phii /30 95 w.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...