Gå til innhold

Eee 1101HA 2GB - ytelse? HD?


pesaroso

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har lenge sikla på en netbook, og til slutten av neste måned vil jeg ha råd til en. Jeg hadde lenga sikla på en 1008HA pga tjukkelsen etc, men denne 1101HA har jo større skjerm, bedre oppløsning, mer minne og større HD :)

 

Så.. Jeg har lest alle mulige plasser nå at det -er- mulig å streame HD-video til en 1101HA 2GB, men diverse andre sier at den er for svak. Har noen noe å dele på dette? Kanskje noen som har akkurat denne, og kan si hvordan det er?

 

Om det går; hvor mange timer snakker vi batteriet har, når man streamer HD? En film? To?

 

Det kommer jo nye modeller hele tiden, så om dere har tips til andre lignende modeller som er ca like i specs til lavere pris, eller en som kanskje er hakket bedre til bare noen hundrelapper mer, feel free til å komme med tips! Det mottas med et ja takk! :)

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 1101HA kjører Windows 7, og streamer HD film uten problemer.

 

Erfarer at batteritiden holder 9 timer + - ved normal bruk. Ser ikke så mye HD film selv, men ved AVI avspilling holder batteriet 5-6 timer (forutsatt at du kjører ganske lav lysstyrke)

 

Forøvrig fantastisk fornøyd med maskinen! Spesifikasjonene samt det avtagbare batteriet var grunnen til at jeg valgte denne over den noe slankere 1008HA :)

Lenke til kommentar

All right, tusen takk for svar! :)

 

Ser det følger med Win7 Home Premium på den, men vil det ikke være bedre å nedgradere til Win7 Starter, for å spare inn på batteriet? Eller kjører du Win7 HP på den nå?

 

Flott å høre at den kan streame HD-film :D Hva legger du i det, btw? 720 eller 1080p?

 

5-6 timer med AVI høres også veldig bra ut ;) Vil være en god kompis på bussen :D

 

Igjen, tusen takk for svar!

 

 

EDIT: En ting jeg stusser på, hvorfor er CPU-en på denne svakere enn de andre..? Synes 1.60ghz var litt lite til å begynne med, så hvorfor i all verden er denne på 1.33? Er det noen god grunn?

Endret av pesaroso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...