Gå til innhold

XBMC og xhost +localhost


Anbefalte innlegg

hei,

 

 

Hvor kan må jeg skrive inn xhost +localhost for at dn skal fungere i xbmc(ubuntu 9.04)??

 

har skrevet inn kommandoen i xsession, rc.local, rett etter at X blir startet i /usr/bin/runXBMC (som rett bruker også:O)

 

men det fungerer ikke:S

 

 

(men med en gang jeg logger på som brukeren i putty/ssh så fungerer d...

 

any idea?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er dt en god ide og kjøre webserveren(apache) som en vanlig bruker?

 

utenom d, ville xte fungert(fått tilgang til Display 0.0 så lenge det kjører som samme bruker, men en aen terminal?)

 

 

 

Skal teste dette i morgen...

 

 

Men skal det ikke gå ann og kjøre ett batch skript etter at X har startet opp uansett?

Lenke til kommentar

Det er fint mulig å kjøre script ved start av x, men akkurat hvordan er litt avhengig av hvilken metode du benytter deg av. Det vanligste er å benytte seg av filen .xinitrc i hjemmemappen din. Det er et script som kjøres dersom du starter x med kommandoen startx f.eks. Putt inn kommandoen du bruker til å starte serveren der det passer, og husk "&" på slutten så den kjører i bakgrunnen og ikke stopper scriptet.

 

Hvis du eventuelt vil kjøre serveren fra en annen terminal kan du prøve å sette display-variabelen til 0.0 før kommandoen.

 

Edit: Webserver? Det må da finnes bedre muligheter for å fjernstyre.. men er ikke noe problem å kjøre webserveren som en upriviligiert bruker. Du kan vurdere å la serveren lytte på en annen port enn 80, og eventuelt bare godta tilkoblinger fra ip-adressen til telefonen din dersom du vil ha et høyt nivå av sikkerhet.

 

Personlig bruker jeg gmote til å fjernstyre pcer fra telefonen, men det er en løsning til android-telefoner.

Endret av anders iver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...