Gå til innhold

i7 entusiast/overklokker PC ~25.000,-


Anbefalte innlegg

Da er endelig tiden inne for å gå til innkjøp av ny PC.

 

Med et budskjett på 25.000,- trenger jeg dette:

CPU

Skjemkort

Kabinett

Hovedkort

PSU

Kjøling

RAM

Lagringsplass med høy ytelse

 

Etter endel lesing her og der har jeg kommet frem til følgende deler:

 

post-140582-1257683544_thumb.jpgpost-140582-1257683572_thumb.jpg

+Prolimatech Megahalems og vifter

 

Men er enda usikker på følgende;

SSD eller Raptor?

Er RAMen god nok til å kunne ha gode timings selv om jeg klokker CPU? (Minst 4GHz)

Megahalems eller TRUE Extreme?

Hvilken i7 9xx burde jeg gå for?

Kan ordentlig vannkjøling være noe å vurdere selv om jeg aldri prøvd det før? (Ikke noe ala H20 eller Reserator)

 

 

Kom gjerne med innspill og forslag til hva dere ville ha gjort annerledes :)

Endret av Wixicy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gå for ssd, 920 klokker nesten like langt som 950 så du kan spare penger på å bruke 920, TRUE er en fantastisk kjøler om du har vifter med gode mottrykksegenskaper,

 

Hva med 965, er pengene verdt ytelsen på den?

Har lest endeløse forumtråder og reviews på Megahalems, og i noen yter den bedre enn TRUE mens det er vice versa i andre.

Lenke til kommentar

Ettersom du har 25.000,- å bruke på PCen ville jeg absolutt vurdert vannkjøling.

 

Hvis du ikke skal ha vannkjøling (eller installere det senere) anbefaler jeg på det sterkeste å bytte kabinettet. Corsair Obsidian 800D er vell noe av det beste du får for et vannkjølt system, men det er ikke et bra kabinett får luftkjølte systemer.

 

Hvis du skal luftkjøle kabinettet bør du bytte alle viftene i Corsair 800D til noe kraftigere å bedre. Men for all del, Corsair 800D er ikke et dårlig kabinett, men det finnes bedre kabinetter for luftkjølte systemer for en mindre pris.

 

Uansett, mitt tips er å bruke litt tid å penger på å installere vannkjøling. Jeg ville også byttet i7 950 til i7 920 ettersom du bare skal klokke til rundt 4ghz, og kjøp SSD istedet for raptor som Weebl sa ;)

 

Lykke til !

Endret av Alkohoel
Lenke til kommentar

Satte opp et vannkjølingssystem til CPU og NB/SB som endte opp på rett under 6.000,- ink. frakt og merverdiavgift (Dollaren er MEGET lav for tiden) og tror det kan være en stor fordel å gå for det med tanke på budskjett.

Utenom det vil jeg bruke rundt en 20.000,- på resten av pcen.

Følgende komponenter har jeg bestemt meg for;

Asus EAH5870/G/2DIS/1GD5 (x2) 5738,-

Asus Rampage II Extreme 2567,-

Corsair HX 1000W 1795,- (Skal vel holde?)

Corsair Obsidian Series 800D 1995,-

Sum: ca. 12.000

 

Har da 8.000,- igjen på vifter, CPU, RAM og muligens SSD

 

Har aldri overklokket før, så jeg er usikker på hvilke kombinasjoner som virker best, men vil overklokke CPU så langt det er mulig med en stabil 24/7 klokk.

Lenke til kommentar
Satte opp et vannkjølingssystem til CPU og NB/SB som endte opp på rett under 6.000,- ink. frakt og merverdiavgift (Dollaren er MEGET lav for tiden) og tror det kan være en stor fordel å gå for det med tanke på budskjett.

Utenom det vil jeg bruke rundt en 20.000,- på resten av pcen.

Følgende komponenter har jeg bestemt meg for;

Asus EAH5870/G/2DIS/1GD5 (x2) 5738,-

Asus Rampage II Extreme 2567,-

Corsair HX 1000W 1795,- (Skal vel holde?)

Corsair Obsidian Series 800D 1995,-

Sum: ca. 12.000

 

Har da 8.000,- igjen på vifter, CPU, RAM og muligens SSD

 

Har aldri overklokket før, så jeg er usikker på hvilke kombinasjoner som virker best, men vil overklokke CPU så langt det er mulig med en stabil 24/7 klokk.

 

Bra valg å kjøpe vannkjøling !

Det her ville jeg brukt de siste 8.000 på:

https://prisguiden.no/liste/108138

Lenke til kommentar

Tror jeg har kommet frem til endelig avgjørelse da jeg dropper SSD:

post-140582-1257786601_thumb.jpg

 

Så skal resten brukes på vannkjøling (Tar det i egen tråd) + Kanskje en 5870 til, må se an

 

Før jeg tar siste steget og bestiller deler, hadde jeg vært takknemlig om noen kunne sett over etter evt. flaskehalser eller anbefalinger.

 

Ellers takk for all hjelp så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...