Gå til innhold

IPv6 tilkobling har ikke lenger tilgang til internett, bare IPv4.


p@ge

Anbefalte innlegg

Hei,

 

etter jeg gikk over til win7 ( fra vista ) har min IPv6 tilkobling ikke lenger tilgang til internett, bare IPv4.

på D-Link sin side står det at routeren står i: 802.11 Mode : Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b. Channel Width : 40MHz

 

 

jeg har en D-Link DIR-655 og D-Link Xtreme N™ PCI Express (PCIe) Desktop Adapter og vil benytte meg av 802.11n standarden,

jeg har firmware 1.21EU.

 

jeg har prøvet alt, men finner ikke ut av dette ! :hmm:

så jeg lurer på om dette har noe med win7 å gjøre siden IPv6 har funket før i vista.

er det noen som har vært bort i dette?

 

takk på forhånd for alle svar

Endret av p@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

etter jeg gikk over til win7 ( fra vista ) har min IPv6 tilkobling ikke lenger tilgang til internett, bare IPv4.

på D-Link sin side står det at routeren står i: 802.11 Mode : Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b. Channel Width : 40MHz

 

 

jeg har en D-Link DIR-655 og D-Link Xtreme N™ PCI Express (PCIe) Desktop Adapter og vil benytte meg av 802.11n standarden,

jeg har firmware 1.21EU.

 

jeg har prøvet alt, men finner ikke ut av dette ! :hmm:

så jeg lurer på om dette har noe med win7 å gjøre siden IPv6 har funket før i vista.

er det noen som har vært bort i dette?

 

takk på forhånd for alle svar

 

" bump " :cry:

har ennå ikke funnet ut av dett problemet

Lenke til kommentar
routeren og nettverkskort støtter IPv6, fungerte i vista 32bit men har nå win7 64bit.

vet ikke om dette har noe å si ?

 

Om du ikkje kan svare på det sjølv, har det nok ikkje noko å seie. Å køyre IPv6 på lokalnettverk er i dag noko for spesielt interesserte, det vil ta nokre år før dette er vanleg for alle. :)

Lenke til kommentar

[quote name='enixitan' post='14642779' date='07/11-2009 : 20:16'

Om du ikkje kan svare på det sjølv, har det nok ikkje noko å seie. Å køyre IPv6 på lokalnettverk er i dag noko for spesielt interesserte, det vil ta nokre år før dette er vanleg for alle. :)

 

jeg snakket ikke om lokalnettverk, men om tilkobling til internett.

 

:dribble: da må jeg nok vente " nokre år "

men fra spøk til allvor, dette er ikke noe stort problem men dette er rart at den forsvant etter jeg byttet til win7. ( har tross alt 300 Mbps på den stasjonære og 130 Mbps på den bærbare. ( på samme nettverket, bør være det samme hastighet )

men men

 

takk for svaret

Endret av p@ge
Lenke til kommentar

Vel, tipper nok dette er ny eller endret funksjonalitet i Windows 7 i forhold til Vista.

 

Vista viste kanskje bare om IPv6 var fungerende i nettverket eller ikke, og fungerende er den jo.

Mens Windows 7 viser om IPv6 fungerer på internett også, noe det garantert ikke gjør(få eller ingen som har dette).

Lenke til kommentar

ikke så mye utover at det er løsningen på den kommende slutten på ledige ipv4 adresser med sine 128bit vs 32bit samt behovet for nat da forsvinner.

samt at det er noe herk huske adressene i forhold til ipv4 så vet jeg forsåvidt ikke så veldig mye nei :(

ipsec og multicasting blir vel forbedret også mener jeg huske, går vel fra 64kb jumboframes til et par gig også.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Vel, tipper nok dette er ny eller endret funksjonalitet i Windows 7 i forhold til Vista.

 

Vista viste kanskje bare om IPv6 var fungerende i nettverket eller ikke, og fungerende er den jo.

Mens Windows 7 viser om IPv6 fungerer på internett også, noe det garantert ikke gjør(få eller ingen som har dette).

 

:( da må vente nok " nokre " år til vi få svar.

 

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Da tror jeg du bare skal droppe det inntil nettleverandøren din støtter det fullt, for det virker ikke ut mot nettet sånn helt uten videre uten at nettleverandøren din gjør det (ja, det er mulig å kjøre det på andre måter, men for folk flest blir det bare tull).

 

helt enige ( skal ikke mase på leverandør ) og takk for svaret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...