Gå til innhold

Installasjon's Problem


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg prover a installere Linux blir skjermen svart.

 

Har provd med Mandrake 9.1 Slackware Suse Caldera..Nar installasjons programmet starter blir skjermen bare svart...

 

pc specs : P4 2.4/1 gig ram/160 gig disk / Geforceti 4600

 

Provde de samme cdene pa en annen maskin og det fungerte utmerket..var en athlon 700mhz med gforce2mx ..

 

Kan det vaere skjermkortet som ikke stottes eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yup, men far bare error etter error..nar jeg forst fikk til a installer slackware..fikk jeg en haug med Fatal error..og no screens found..provde a configure den derre x86 saken men fremdeles no screen...skal det vaere sa vanskelig a fa installert Linux da?

 

Laster ned redhat 9.0 no...haper det virker

Lenke til kommentar

Og du det samme skjer hvis du prøver å installere i tekst-modus? hmm, merkelig. Det er mulig grunnen til dette er en eller annen sær bit av hardware... prøv å installere med et minimalt utvalg hardware.

 

ellers kan jeg anbefale Debian.

Lenke til kommentar

Skiftet Skjermkort, la inn Geforce2mx i stedet og da funket Mandrake...fremdeles litt surt da..a ha ett Geforce4ti4600 liggende uten a kunne bruke d......takk for svar uansett

 

Provde oxo a legge in Redhat 9.0 men CA 90% i installajonen fikk jeg ett error Xfree4.3 package not found..Lastet ned de samme ISO'ene engang til a fikk fremdeles samme error :shrug:

Lenke til kommentar

Harr Mandrake 9.1 på ein maskin med eit GeForce4Ti4200. Under installering så har eg valgt den drivaren som MDK 9.1 plukker ut (fdbvd trur eg) og då fungerer det med grafikk. Får ikkje full støtte for 3D ogalle skjermoppløsningar, men det funker inntil ein får installert rett drivar. Må laste ned drivar frå Nvidia for å få full funksjon av kortet under Linux. Siste drivar er lett å installere, les insrtuksjonen på hjemmesidene til Nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...