Gå til innhold

Hvilken laptop skal jeg velge? Står mellom tre maskiner


Glenn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tittet litt på ny laptop, og det står mellom tre maskiner.

 

Acer Aspire 5739G

Fujitsu AMILO Pi3560

 

og til slutt denne: HP Pavilion DV6-1340

 

Noen som har erfaringer med noen av disse? Hvilken er bør jeg gå for? :)

 

Ser at HP'en har ATI Radeon™ HD 4650-skjermkort, mens de andre to GeForce GT 240M. Hvilke er best av disse to?

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle de tre er så og si identiskte når det kommer til ytelse. Så det kommer an på hvilken du liker best.

 

Ja, det var det jeg tenkte meg. Ser egentlig ut til at HP sin maskin koster veiledende 7999,-, men på Dustin selger de den for en tusenlapp billigere. Er det noen god grunn til at jeg bør velge den i stedet?

 

Erfaringsmessig er jeg fornøyd med Acer, men ser at denne modellen har fått en del kritikk på støy. Fujisu'en hadde en positiv omtale, og lite støy.

 

HP har jo også hatt en del problemer med støy, men vet ikke om dette har forbedret seg i det siste?

 

Hvilken ville du ha valgt?

Lenke til kommentar
Alle de tre er så og si identiskte når det kommer til ytelse. Så det kommer an på hvilken du liker best.

 

Ja, det var det jeg tenkte meg. Ser egentlig ut til at HP sin maskin koster veiledende 7999,-, men på Dustin selger de den for en tusenlapp billigere. Er det noen god grunn til at jeg bør velge den i stedet?

 

Erfaringsmessig er jeg fornøyd med Acer, men ser at denne modellen har fått en del kritikk på støy. Fujisu'en hadde en positiv omtale, og lite støy.

 

HP har jo også hatt en del problemer med støy, men vet ikke om dette har forbedret seg i det siste?

 

Hvilken ville du ha valgt?

 

Er i samme situasjon som deg, og har også sett på denne:

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=108404

 

Ser ikke helt den store forskjellen fra 5739 dog. 5935 har faktisk litt tregere CPU, men har Bluetooth. Litt designforskjell er det også. Noen som kan si noe mer om dette?

 

Tar vel heller ikke så lang tid for firekjerneprosessorer blir tilgjengelige i denne prisklassen heller. Noen som vet?

 

Et spm til: Kan man få med 64-bit W7 til disse maskinene? Det er vel et oppgraderingsprogram man må følge her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...