Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DESPERAT: Vil slette Windows Mediaplayer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har en "emachines". Har prøvd å avinnstalere Mediaplayer men får det ikke til. Jeg er adminisatrator. Står at jeg trenger tillatelse. Dessuten finner jeg ikke mediaplayer under " avinnstaler et program" Hva skjer? Kan jeg ikke kvitte meg med windowsprogramvarer? Oh hva skjer eventuelt hvis jeg skulle greie å slette tilslutt... Har innstallert itunes og har tenkt å bruke det istedenfor... Gi gjerne tips om jeg burde bruke et annet program... Har ikke så mye peiling... Vil gjerne ha et program som kan spille de fleste/ mest vanlige formater... :ermm:

Endret av cresco
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
har en "emachines". Har prøvd å avinnstalere Mediaplayer men får det ikke til. Jeg er adminisatrator. Står at jeg trenger tillatelse. Dessuten finner jeg ikke mediaplayer under " avinnstaler et program" Hva skjer? Kan jeg ikke kvitte meg med windowsprogramvarer? Oh hva skjer eventuelt hvis jeg skulle greie å slette tilslutt... Har innstallert itunes og har tenkt å bruke det istedenfor... Gi gjerne tips om jeg burde bruke et annet program... Har ikke så mye peiling... Vil gjerne ha et program som kan spille de fleste/ mest vanlige formater... :ermm:

Programmene ligger på programfiler eller Windows

Jeg har selv prøv å slette internet expolore, fordi det popper opp reklame der fra, men har ikke fått det til, ser bare tusenvis av meldinger "Du trenger tillatelse for å fortsette" jeg trykker fortsett, og det kommer igjen, jeg trykker fortsett og så videre..

Men hvis det ikke går an å slette, så er det vel ikke noe problem at det ligger der?

Endret av MjusicForLife
Skrevet (endret)

Av en eller annen grunn er Windows nokså nazi når det kommer til sine egene programmer.

Tror det ikke vil skje noe hvis du klarer å uninstallere WPM. Kan ikke se for meg at det skal ha stor innvirkning på selve explorer.

Itunes bør du holde deg unna hvis du vil ha en som kan spille de fleste formater. Ettersom itunes konverter mange filer (den fikser konverteringen selv. Så hvis du synes det er greit så funker itunes. Men jeg synes det er plagsomt). Vil anbefale Foobar2000. Beste musikkavspilleren jeg har hatt (hadde winamp veldig lenge før jeg byttet til foobar). Synes foobar er helt genial! Synes itunes er veldig treig i forhold til foobar.

- Bruker bare itunes til å overføre sanger til ipoden.

Foobar bruker også mindre ressurser enn itunes

Endret av toy_man
Skrevet

Du vil ikke bruke WMP, men vil bruke Itunes? Makes no sense.

Uansett, det at du har WMP installert bør ikke være noe problem. Bare sett at filene standard skal åpnes i det programmet du ønsker å bruke, slett WMP-snarveiene, og problemet er borte.

Skrevet

Er bare å slett i vei det.

Har jeg også gjort.

Kontrollpanel -> Programmer og funksjoner -> Slå Windows-funksjoner av eller på.

Under "Mediefunksjoner" fjerner du haken til "Windows Media Player".

Så, er bare tull at Microsoft er "nazi" på sine programmer som noen uttaler seg om.

Du kan avinstallere alle programmer du ikke vil ha.

Skrevet

Det stemmer nok ikke helt. I svært mange tilfeller slettes ikke programmene, bare den enkle tilgangen til de. Dog WMP kan slettes relativt komplett - av den enkle grunn at Microsoft er pålagt å levere versjoner uten Media Player.

Fremgangsmåten er dog korrekt.

Skrevet

Til film kan eg anbefale: Videolan VLC

har prøvd meg på den vidiolan saken..... ble ikke helt enig med den, da jeg kom halvveis i filmen var det bare slutt... så måtte jeg innpå og spole fram 1 - 2 min forbi der den kuttet filmen for å se resten.. mao litt slitsom i lengden.

Skrevet
Til film kan eg anbefale: Videolan VLC

har prøvd meg på den vidiolan saken..... ble ikke helt enig med den, da jeg kom halvveis i filmen var det bare slutt... så måtte jeg innpå og spole fram 1 - 2 min forbi der den kuttet filmen for å se resten.. mao litt slitsom i lengden.

Da er det en feil i filen, ikke i avspilleren...

Vedrørende å avinstallere WMP så går det ann - bare å google så finner du guide på det, men hvorfor skal du egentig fjerne det? Hva er galt med å bare installere et alternativt program og sette de relevante filtypene til å bruke dette som standard? WMP vil jo ikke gjøre noe fra eller til når om det ikke brukes.

-Stigma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...