Gå til innhold

Hvorfor Bruke Windows når man har Linux?


Anbefalte innlegg

Vel, angående adobe, macromedia osv, så funker det fint å kjøre en VMware med disse i, selv om det strengt tatt er windows man kjører, samt at man må ha litt RAM ledig.

 

Men for rebooting, så er det kun spill jeg trenger å gjøre det for, selv om en god del spill kan fås til å fungere gjennom wine.

 

Jeg har rotet nå litt med Wine, jeg har leste flere lange manualer... (men blir litt lei etter 3 sider :oops: ) er det noen som vet om en lettfattelig guide for en som bruker Mandrake 9.1?

takker! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1023
Windows er forsatt best til spill, siden det er veldig få spill utviklerer som bryr seg om Linux :(

 

det er blitt ganske mange spillutviklere som ikke bryr seg om windows og, forståelig nok. og da har ikke windows mange fordeler igjen. nesten alle gode nye spill kommer for PS/2 konsollen. på PC var de siste gode spillene jeg vet om warcraft 3, GTA3 og unreal tournament 2003. ikke våg å nevne Counterstrike for det spillet er f*** ikke morsomt engang. grafikk og lyd oppveier ikke for at resten av spillet er ren drit. >:) dessuten klarer du ikke å spille mange gamle gode spill som f.eks. Red Alert (orginalen) på windows 2000 eller XP pga. inkompatibel kernel32.dll. Slik tull ser du ikke på en skikkelig konsoll. så selv om linux kanskje ikke egner seg for spill så er OSet en drøm å arbeide på, spesielt for dem av oss som er programvareutviklere. :)

 

Hilsen lykkelig linux bruker.

Lenke til kommentar

 

Hilsen lykkelig linux bruker.

 

 

Ble nesten litt rørt jeg nå.. :oops:

 

Det finnes bare et os med respekt for seg selv og det er linux. Slik som jeg oppfatter det så vil man _aldri_ gå tilbake til windows hvis man har brukt linux over en lengre stund.

 

Husker godt den tiden da jeg hatet linux som pesten (ble irritert når jeg strevde og strevde og det var komplett umulig å få det til), men etter mye linux bruk så vet jeg nesten ikke lenger hva jeg skal gjøre. Og når jeg en sjelden gang booter windows så føler jeg meg litt funksjonshemmet.. Må trykke på knapper her og der og alt tar så sinnssykt lang tid.

 

Dessuten etter en stund var det ikke mer å gjøre i windows annet enn å laste ned fra ftp, så da fant jeg ut at jeg skulle prøve linux. Det angrer jeg ikke lenger på at jeg gjorde :D

Lenke til kommentar

Linux (Mandrake 9.0) har vorte så "brukarvennlig" at eg like gjerne kan

bruke Windows XP. Men etter å ha "hot-swappa" ein scsi disk, så fungerer

min WD80Gig IDE disk kun i DOS og Win98.

Linux hadde mange teoriar om kvifor eg ikkje kunne mounte den.

Kanskje var der ikkje filsystem, eller så hadde eg allereie mounta den,

eller så hadde eg mounta for mange andre diskar.

Feilmelding på nivå med Windows spør du meg.

 

Bent

Lenke til kommentar
Linux (Mandrake 9.0) har vorte så "brukarvennlig" at eg like gjerne kan

bruke Windows XP. Men etter å ha "hot-swappa" ein scsi disk, så fungerer

min WD80Gig IDE disk kun i DOS og Win98.

Linux hadde mange teoriar om kvifor eg ikkje kunne mounte den.

Kanskje var der ikkje filsystem, eller så hadde eg allereie mounta den,

eller så hadde eg mounta for mange andre diskar.

Feilmelding på nivå med Windows spør du meg.

 

Bent

 

Det kalles brukerfeil? :roll::p

 

Tilbake til topic, jeg bruker suse på den bærbare for og prøve å lære litt av linux før jeg slenger det inn på den stasjonære, men jeg bruker win 2k mindre og mindre. Det eneste jeg bruker det til nå er å spille CS... som btw. er et genialt spill med spillere som ødlegger spillet. :grumpy::yes:

Lenke til kommentar

Jepp. Men du skal lete lenge for å få støtte til NetBEUI og styre på mer enn jeg har gjort for å få funksjonalitet tilsvarende det man får ved å installere NWLink IPX/SPX på Windows.

 

NetBEUI støtter ikke Windows engang, og flere LAN-partyer har gitt forbud mot at det skal kjøres..... Den bare ødelegger.

 

 

IPX/SPX'en i som følger med Windows er ikke "ekte" IPX..... Jeg veit om endel spill som krever IPX, men som nekter å godta Microsofts 'IPX/SPX kompatible' protokoll, fordi den ikke er kompatibel nok....

Lenke til kommentar

Bruker windows nesten bare på grunn av spill, andre grunner som kan nevnes er FlashFXP og det faktum at linux ikke takler chipsettet på hovedkortet mitt, og slackware nekta PLENT når jeg skulle få til nettverk.. bruker Linux til irssi og wget ;)

 

(forøvrig er linux kjedelig for oss som liker å kjøpe ny hardware, hva skal man med 2,4ghz når man bruker linux og ikke får spilt noe? ;))

Lenke til kommentar

(forøvrig er linux kjedelig for oss som liker å kjøpe ny hardware, hva skal man med 2,4ghz når man bruker linux og ikke får spilt noe? ;))

Eller omskrevet for å få frem det du egentlig prøver å si: Linux er kjedelig for oss som har maskinen for å spille de nyeste feteste Windows-spillene. :)

Lenke til kommentar

Selv om jeg holder meg til windows( nå, XP) så er jeg ikke imot linux.. Men som sagt, hvorfor bytte bare for å bytte liksom...

 

Det kommer helt an på hvor nerd du er. Selv har jeg kjøpt meg et microtower med m-atx hovedkort som jeg kjører Linux på. Også har jeg en KVM switch for å bytte mellom maskinene. Helt genialt!

Lenke til kommentar

(forøvrig er linux kjedelig for oss som liker å kjøpe ny hardware, hva skal man med 2,4ghz når man bruker linux og ikke får spilt noe? ;))

Eller omskrevet for å få frem det du egentlig prøver å si: Linux er kjedelig for oss som har maskinen for å spille de nyeste feteste Windows-spillene. :)

 

Heller det at man ikke trenger å kjøpe noe nytt, og det er kjedelig ;)

Lenke til kommentar

Det må bli Visual Studio .NET, Visual Baisic 6 og Access...

Men finst ikke vmware for linux?

Men hovudgrunnen er nok ikke dette men at vi rett og slett er for late til å prøve noe annet skiggeligt og er blitt avhengie av windows....

Blue Phil : Windows

Red Phil : Linux

Kankje?

Lenke til kommentar
(...)og som det er sagt før så er jo linux gratis og windows koster penger(...)

 

I en bedriftssammeheng er det ikke fullt så enkelt da, selv om det ikke er noen lisenskostnader på Linux må man også tenke på kostnader forbundet med opplæring av ansatte og driftspersonell. I tillegg har en god del bedrifter bruk for programvareløsninger som kun er tilgjengelig for Windows. Dermed blir ikke regnestykket så enkelt som at Windows koster penger og at Linux er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...