Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! formatert og fortsatt problemer


Anbefalte innlegg

Hei

Akkurat formatert, og etter å ha innstalert servicepack 3 og mye anna til XP, så er noen av de problemene som var der før jeg formaterte fortsatt der. HVer gang jeg skrur av datamaskinen over lengere tid, fryses klokka. Og når jeg kjører virusprogram (Norman) så restarter maskina seg selv litt ute i økta...

Hva er det her for no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En venn av meg har også samme problemet. Han satt å spillte når det var tordenvær og selvfølgelig så slo lynet ned rett i nærheten av huset så han fikk seg en god dose strøm gjennom headsetet & hodet (som om han ikke er rar no fra før) og dataen ble bugga.

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Det er en gammel maskin ja, 5-6 år gammel tenker jeg.

AMD Athlon 64

2.01 GHz, 2,00 RAM

Radeon 9800 skjermkort

 

Hadde problemer med den i høst og, men da var det et minne kort som va ødelagt, va inne i den da og fikk rensa litt...

Kjøpte den fra netshop, de som bygde den for meg og.

Det at klokka fryser seg, er at når jeg slår på dataen dagen etterpå, så er klokka det samme som når jeg slo den av. 00.31 for eksempel istedet for 10.30. Og jeg må stille den på nytt.

Før så hadde jeg AVG, gratisversjonen, og når jeg kjørte programmet da og, restarta maskina seg...

Kanskje en burde begynne å se seg etter ny PC:P

Lenke til kommentar
Det er en gammel maskin ja, 5-6 år gammel tenker jeg.

Her kan det være snakk om masse støv i kjøleribber og vifter, både på CPU, GPU og PSU med derpå følgende varmeproblem. Husk ny kjølepasta hvis kjøleribber må monteres på nytt.

 

Det at klokka fryser seg, er at når jeg slår på dataen dagen etterpå, så er klokka det samme som når jeg slo den av. 00.31 for eksempel istedet for 10.30. Og jeg må stille den på nytt.

Bytt batteri. Det er det som holder PC-klokken igang når strømmen er slått av.

 

Ny PC er det neppe behov for så lenge denne PCen dekker ditt behov.

Lenke til kommentar

Kjøp en boks med trykkluft, ta med pc'n ut på trappa, og begynn å blås. Regner med at det er 2-3kg støv i kjøleribber, strømforsyning og lignende som gjør at cpu ikke blir kjølt ned.

 

Det at klokka ikke går er nok batteri som nevnt over. Hvis du tar ut strømkabelen av pc'n og trykker på power-on-knappen noen ganger, og setter inn strømmen igjen, har da BIOS-innstillingene forsvunnet?

 

Ingen vits å kjøpe ny pc hvis du ikke har behov for det. Men igjen, det koster ikke allverdens med penger, og du vil få en mye bedre pc.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å blåse med sånn lufttrykk blåser som er på bensinstasjoner til biler? blir det for dårlig trykk, ell går det hvis jeg er forsiktig å ikke kommer borti no:P

Det er en meget dårlig idé... Den luften er møkkete og full av olje, og slikt er ikke særlig bra for pc'ens innmat. Så jeg vil definitivt anbefale å stikke innom Binders, Clas Ohlson, Biltema eller lignende og spandere de kronene det koster. Alternativt kan du bruke støvsuger, men det er ikke like bra, får aldri med seg alt støvet, og kommer ikke til på vanskelige steder. I tillegg er det alltids mulighet for statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar
Så da kan det være virus i bios som er gammelt og?

Ingenting p.t. som sier at ditt problem ligger i BIOS.

Du har et problem med batteri som diver klokken (og evt. husker BIOS-innstillinger [maskinavhengig]). Har du byttet batteri?

 

De virusen som gikk løs på BIOS medførte at maskinen ikke kunne startes etterpå. Det er ikke tilfelle her ut fra din beskrivelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...