Gå til innhold

Kan denne fuglen bli kjøpt i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fant ingenting som tilsier at det ikke er lov på Toll.no iallefall. Står endel på Mattilsynet og, men ser ikke noe forbud mot den.

 

Har du hørt i en dyrebutikk om de vet noe da? :) Jeg mener det er noen spesielle regler hvis dyret er fredet feks.

 

De er ikke fredet, det er på tur å bli en plage i Australia, siden det er så mange av dem. Og nei, jeg har ikke hørt i dyrebutikken.

Endret av DaMole
Lenke til kommentar

Den koster rundt $1,000 i USA, men jeg vet ikke prisen i Norge og om den kan bli kjøpt (selvfølgelig kan jeg jo regne med kursen på dollaren og den norske krone, men selve prisen er sikkert annerledes i Norge). Også lever denne typen papegøye i over 60 år.

Endret av DaMole
Lenke til kommentar

At den lever i 60 år er ikke akkurat positivt ;) Svært få gidder å ha fugl såå lenge.

Siden du ikke greier å finne noe særlig informasjon om den, så tviler jeg på at den er her i norge. Du får trøste deg med det nærmeste du kommer.

 

Det er vel bare 10 cm som skiller disse to fuglene også.

Lenke til kommentar

Ah.. Jo, det er den. Var litt usikker i begynnelsen, men da sjekket jeg hva den heter på svensk (på wikipedia) og navnet der stemt så å si med den på finn.no

Takk for linken :)

Har for det meste lyst på en fugleunge av den typen, men men.

Har ihvertfall fått en liten peikepinne på hvor mye en koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...