Gå til innhold

Spesifiserer W7-produktnøkler bit-versjon?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har bestilt "gratis" oppgradering til W7 til min Vista-laptop og ser at jeg kun får 32bit-versjonen tilsendt. Men det er nå enda slik at alle vanlige versjoner av W7 kommer med én produktnøkkel som kan brukes til enten 32 eller 64 bit. Ettersom jeg har en 64bit-plate lurte jeg på om jeg kan bruke denne med den produktnøkkelen jeg etterhvert får sammen med 32bit-platen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det stemmer at de versjonene man får i butikken har én nøkkel og to plater, men jeg lurer på om noen vet hvorvidt disse oppgraderingsversjonene har spesielle nøkler som spesifiserer bitversjon.

 

Er kanskje såpass tidlig at ingen har fått sine oppgraderingsplater dog, men kanskje noen har grunn til å konkludere med den ene eller det andre.

 

Grunnen til at jeg føler jeg har grunn til å tro disse lisensene kan være anderledes er hvordan det til stadighet spesifiseres bit-versjon på nettsidene som er tilknyttet programmet og på den fysiske dokumentasjonen som fulgte med PCen. Spørsmålet er vel om dette er for å gjøre det logistiske enklere og kun sende én plate til hver kunde, og da med den bit-versjonen som de oppgraderer fra.

 

Selv har jeg en PC med Vista 32, 64-bit prosessor og 4 GB RAM og vil naturligvis svært gjerne finne en måte å få inn W7 i 64-bit.

Endret av Novocaine
Lenke til kommentar

Alle nøkkelene til windows 7 fungerer uansett hvilken bit versjon du velger. Det gjelder alle versjoner fra Starter (som kun kommer i 32bit) til Enterprise.

 

Men de er låst mot selve versjonen, altså du kan ikke bruke en lisens til Enterprise på en Starter etc.

 

Og lisensen er låst på om den er en OEM, oppgradering eller fullversjon.

Lenke til kommentar
Ser bra ut så langt da. Alle platene er vel forøvrig make, ikke sant? Innenfor versjonen såklart, sånn at forskjellen på en Home Premium Upgrade og en vanlig Home Premium-pakke kun er produktnøkkelen?

 

Helt korrekt. Og alle platene inneholder alle versjoner tilgjengelig i den bit versjonen du har. Ved å fjerne ei.cfg fra sources på platen, får du opp en meny med alle versjonene.

Dette har de gjort for å kunne bruke Anytime upgrade, og sikkert for å lette lagingen av DVD platene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...