Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Ny bygget pc kommer ikke til POST/skjermbilde


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har bygget en ny pc sammen med en kompis,

 

Specs:

 

Intel E6600

Asus P5E3 Pro

ATI 5770

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT

Husker ikke navn på PSU, men 430W hvertfall

 

Maskinen starter opp og alle viftene starter, men pc-en slår seg av etter 3-5sek, for å så starte opp igjen etter ganske nøyaktig 3sek.

 

Ingen skjermbilde.

 

Testet 2 skjermer, 2 grafikkort, testet med alle mulige minnekonfigurasjoner (bare 1 brikke i forskjellige slots, ingen brikker etc).

 

Plugget ut alt av unødvendig crap ala harddisk og dvd-rom, uten hjelp.

 

Drar jeg ut P4 strømkontakten, starter systemet som før, forskjellen er at det ikke rebooter etter 3 sekunder og vifta til skjermkortet går på maks.

 

Har også naturligvis prøvd å resette CMOS ved å flytte jumper, samt å dra ut batteriet.

 

Alt til ingen nytte.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, vi begynte å helle mot dette alternativet på slutten selv, men kan ikke helt se for meg at dette skal ha noe særlig å si på en slik PC. Satte inn et svakere skjermkort 79xx serien, og det samme fortsatte der, da med bare HK, CPU, ram og GFX kort. Dette trekker ikke 420w tilsammen :)

 

Hadde den vært for svak tipper jeg vi hadde opplevd andre problemer enn null skjermbilde.

 

 

(Btw, CPU er ikke helt ny, den har blitt brukt tidligere i et svakere system, som nå har blitt oppgradert og den er feilfri. Neste steg i morgen blir å demontere alt for å så prøve å montere det opp igjen utenfor kabinettet, tenker jeg.)

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...