Gå til innhold

Egenandel på deffekt skjerm på Acer PC?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg lurer på om man må betale egenandel hvis skjermen på en acer pc tar kvelden?

 

Grunnen til dette er at skjermen på min Acer Aspire 7520 røk, den er ikke knust eller noe det kommer ingenting opp :(

 

Har også lest litt rundt forbi på andre forum att man må betale 1000kr egenandel osv, stemmer det?

 

Kjøpte Pc'en Januar i fjor (Jan 2008)

Endret av simentp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt mail til Elprice og de mener at det bare er og ta med PC'en til nærmeste butikk og få levert den inn, men glemmte og spør om det ville være noen egenandel sendte svar til de nå for ikke lenge siden men trenger litt fortere svar siden jeg tenkte og sende inn PC'en idag :/

 

Laderen er også ødelagt, men skjermen sluttet og fungere lenge etter at laderen tok kvelden samtid som jeg har brukt en orginal Acer lader med samme volt og allt i mellom tiden.

Lenke til kommentar

Hva er Acer Advantage? :) (glem det søkte det opp på google)

 

Men hvis jeg ikke har det så har jeg bare 1års garanti da? Vill det si at den ikke har garanti enda siden jeg kjøpte den Januar 2008?

Da har jo garantien gått ut for nesten ett halvt år siden da :/

Endret av simentp
Lenke til kommentar
Hva er Acer Advantage? :) (glem det søkte det opp på google)

 

Men hvis jeg ikke har det så har jeg bare 1års garanti da? Vill det si at den ikke har garanti enda siden jeg kjøpte den Januar 2008?

Da har jo garantien gått ut for nesten ett halvt år siden da :/

Mulig garantien har gått ut, men du har likevel fem års reklamasjonsrett fra kjøpstidspunktet. Dette er lovfestet i Forbrukerkjøpsloven (det står riktignok ikke direkte at bærbare PCer har det, men all praksis tilsier at de har det). Det skal ikke være noe problem å få den fikset kostnadsfritt. Laderen burde du også kunne få erstattet (en del butikker mener at lader etc. er "tilleggsutstyr" og at det bare er seks måneder garanti/reklamasjon på dem, men dette er bare vås). Men om ledningen har blitt ødelagt fordi den har blitt overkjørt, strukket e.l og dette har ført til en kortslutning vil du mest sannsynlig ikke få ny uten å betale for det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...