Jump to content
Sign in to follow this  
Silent Copper

Hvor stort kabinett??

Recommended Posts

Server towerenè til Lian Li med Aquacomputer radiator er ganske fett :yes:

Store kabinett, med god plass egner seg best til vannavkjøling tenker jeg...

Ja, Lian Li er ganske dyre.

har ikke noen erfaring med Antec men jeg har et raidmax kabinett da.....uten vannkjøling desverre :(

du får nok plass til et lite vannavkjølings sett men det er ganske dårlig plass i de kabinetta ja...

Antec sitt LANBOY kabinett synes jeg virker kult, kan du se på det.. www.microplex.no det står på forsiden. :)

hvor burde jeg plassere radiatoren min med to 12x12cm vifter hen da??

og en ting til

er det egen strømkontakt til pompa på et vankjølings sett eller går det via PSU :-?

kjøp lian-li servertower. jeg har selv chieftec og har fryktelig lyst på lian-li. grunnen til dette er at hvis du senere vil oppgradere til vapo (noe som jeg skal) får du ikke plass til den inni chieftecen. jeg har målt.. gå for lian-li! spar heller litt lengere, du blir mer fornøyd! :smile:

Du kan fint få vannkjøling inn i alle kabinetter. Om du vil får du det inn i en Shuttle XPC. Alt som er miditower og større er det null problem med, men du må tørre og sage litt i kassa.

Når det gjelder pumpa så går disse på 230V vekselstrøm (Microplex selger riktignok en du kan koble til PSUen) så de har egen stikkontakt.

Er det greit LANBOY kabinettet??

det er bare plass til to kabinetts vifter, men trenger jeg så mange når jeg skal ha vankjøling??

jeg skal ha vannkjøling på chip GPU og CPU.. pluss vifte til hardisken eller burde jeg ha vann der og??( ide )

hvor skal jeg ha radiatoren??

:o

Er det greit LANBOY kabinettet??

det er bare plass til to kabinetts vifter, men trenger jeg så mange når jeg skal ha vankjøling??

jeg skal ha vannkjøling på chip GPU og CPU.. pluss vifte til hardisken eller burde jeg ha vann der og??( ide )

hvor skal jeg ha radiatoren??  

:o

her ikke kjenskap til lanboy, men det er vel 2x 80mm vifteplasser regner jeg med.. da bor du kjope 80mm raddisser og sette de i vifteplassene maner jeg, siden du skal vannavkjole hele maskinen din....

vannkjoling av hd er ikke vits i d heletatt etter min mening..

jeg tror ikke jeg går for LANBOY, siden det ikke er mer enn 42 cm høyt...

kanskje jeg kjøper et annet antec som er 53 cm høyt.. får vel plass der, gjør jeg ikke???

men jeg vil ha 12x12cm vif radiator!!!

:grumpy:

Jeg klarte å få plass til et godt vannkjølingsoppsett i en Air Silver fra Microplex. Det ble veldig trangt, men det ble plass... :D

Jeg vil nok ikke anbefale vannkjøling i kabinetter som er mindre enn dette. Ihvertfall ikke for nybegynnere som meg.

jeg tror jeg går for Antec PlusView 1000AMG. du kan se det på microplex.no det er det nederste Antec kabinettet i menyen kabinetter - antec- nederste!!! :x

trur dere det går greit???++

får jeg plass til radiatoren over PSU

:-?

hvis du vil ha 12x12 vifteplass, så bør du kjøpe antec midi server toweret fra komplett.no.. veldig bra kabinett, og god plass til vannkjøling er det også.. 8)

trust me, i know..har et selv, som ser ikke værst ut etter modding..

svartplexi i nesten hele dørarøde katoder :D

lag en ekstern boks til å ha pumpe og radiator(er) i da vel. så kan du ha vilket faens kabinett du vil... for det er det som kommer til å ta mest plass... vanskelig trur jeg heller ikk det er å lage (driver selv med det, se linken i min sig)

jeg må nok ha et penere kabinett enn det I&S og :D

I&S er jo klart det peneste kabinettet EVER!!! :yes::p:woot:

Det er helt stilrent uten noe plastikk som kan knekke, slik som på chieftec. :shrug: + at det er det kabinettet som gir mest plass for pengene. Det er ivertfall min mening