Gå til innhold

Anbefaling av subwoofer til yamaha rx-v661


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg ville ikke gått for noen av de subwooferene epifant kommer med. CV er greit nok, mmen mangler presisjon og jeg savner trøkk i de litt høyere frekvensene. Jeg har selv den subwooferen som det linkes til, men du kan få så utrolig mye mer til prisen. Og hva han mener med "best mulig kvalitet" vet jeg ikke. Det er ingen begrunnelse for denne påstanden i det hele tatt, ei heller at dette er den beste kvaliteten du får.

 

SVS PB10-NSD New banker det meste til prisen. Gjør du litt research kommer du til å få samme inntrykk. Denne er bedre, slik jeg kan se det, enn de overnevnte. Testen i den nyeste utgaven av Hjemmekino tester denne subwooferen og gir tomlene opp. ;)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Uh... Du kritiserer meg for å ikke komme med argumenter, og presterer selv å

1. ikke komme med noen motargumenter til mine forslag overhodet og

2. ikke engang komme med argumenter for ditt eget alternativ utover "langt bedre enn de ovennevnte"? Banker det meste? På hva? Nivå? Trøkk? Detaljering? Jeg har ingen problemer med å bli korrigert, men da må det gjøres skikkelig ;)

 

Velodyne har (nesten) utelukkende produsert subwoofere siden tidlig på 80-tallet. Denne modellen har fått flere svært gode kritikker (se liste under) OG det viktigste argumentet: den har DSP-funksjonalitet som gjør at man kan skreddersy bassresponsen på en helt annen måte enn på "vanlige" subwoofere. Justerbar delefrekvens, fase og nivå er svært langt fra tilstrekkelig for et optimalt resultat (ref. Floyd Toole, Sean Olive, Todd Welti m.fl.). Det finnes flere subwoofere som har dette (f.eks. XTZ 99 W12), og flere av dem er like bra eller bedre, men koster også mer og havner derfor utenfor budsjettrammene. Noen er også billigere, men har mindre basselement. Jeg påstår ikke at "vanlige" subwoofere ikke er gode, jeg sier bare at DSP muliggjør et bedre resultat :)

 

- Sound & Image (den vant forresten også Sound & Image Awards 2010: subwoofer of the year over $1000)

- Australian Hi-fi

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...