Gå til innhold

Batteridriller, hva er brukbart/best av de billige ?


Anbefalte innlegg

Har erfart at billige bateridriller er brukbare så lenge at drillen og da helst batteriene må være nokså nye fra fabrikk, da er det mulig å få en batteridrill som har en god batterieffekt. Kjøpte en drill som var meget bra sett i betraktning av hva jeg betalte. Etter litt hardhendt bruk, med å skru for store skruer ble det stopp (gearbokshavari ). Kjøpte en maken drill med bare ett batteri og lader men ikke på samme butikk. Her erfarte jeg at å kjøpe en drill som har ligget for lenge på lager er å kjøpe katta i sekken. Drillen var det ikke noe galt med men batteriet som fulgte med var bare 50% i forhold til den første jeg kjøpte. Med den nye batteriteknologien (lithium-ion ) er vel dette problemet en saga blott ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg ville ikke lagt ei krone i Biltemas el-verktøy, vi kjøpte en slik Pro-drill til å bruke på arbeidsplassen min, den koster ca 1000 gærninger, den er så svak og lite utstyrt at jeg like gjerne kan bruke en gammeldags hånddrill..

 

Selv har jeg kjøpt el-verktøy fra USA, Makita er min favoritt. Proff-verktøy i USA er så ufattelig billig at jeg skjønner ikke hvordan norske forhandlere av de samme merkene kan forsvare en pris som er opptil 5 ganger høyere enn i USA.

 

En av de nyeste og kraftigste batteri slagdrill/skrutrekker/boremaskin fra forhandler der borte koster ikke mer inn til Norge enn Pro-drillen til Biltema. Jeg og etpar kamerater bestilte oss en hver av de nevnte slagdrillene inkl 1 batteri, og den nest største batteri-muttertrekkeren inkl 1 batteri i våres. Ladere fikk vi fra England, som har 220V. Totalpris inkl frakt og moms for hvert vårt sett ble på 3300,-. I Norge ville de samme delene ha kosta 9500,- pr sett.

 

Så jeg personlig kommer kun til å handle fra utlandet, så lenge det er såpass billig. Og så lenge dollaren holder seg under 17kr så lønner det seg jo :D

 

Skal forresten ha en bestilling til snart, da skal jeg ha meg en Makita batteri-vinkelsliper og bajonettsag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...