Gå til innhold

Knallblå skjerm etter oppdatering av Omnia HD...HJELP!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg nok lagt gullegget!

 

Kjøpte meg Samsung Omnia HD før helga,og har nå vært gjennom dager med den vanlige trykkinga. I kveld fikk jeg det for meg, at jeg skulle bruke pc studio 7 for å sjekke om det var nødvendig med oppdatering av software/programvare i telefon.

 

Det kom da opp info som indikerte at software i tlf. var gammel,og at nyere versjon var tilgjengelig. Så jeg satte i gang oppdatering. Tlf. og pc jobbet friskt i to-treminutter. Deretter blir skjermen helt blå(altså på telefonen) og så skjer det ikke mer.

 

Nå viser tlf. en blå skjerm. Øverst står det "Mass memory sice 16 G",noe jeg antar betyr at alle data på den store harddisken er slettet. Ellers så virker ikke noen av knappene på tlf.,og jeg får heller ikke kontakt med den via Pc studio 7.

 

Dette burde jeg jo ha forutsett,at noe ville skjære seg. Har dere noe råd til meg?

Ser ut som den eneste muligheten nå til og få restartet tlf.,er å åpne den og ta ut batteri. Men hva skjer da? Vil den starte igjen? Hvor ligger den programvaren som driver tlf.?I det store eller "lille" minnet.

 

Faen ete alle mine glupe ideer!

 

Men håper på noen tips utenfra!

Endret av dejavu57
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppfatter at det var en offisiell oppdatering det var snakk om? Da trenger man generelt ikke være skeptisk eller redd, skjærer noe seg da er det Samsungs ansvar og du vil få hjelp derfra.

Ellers er jo ut-og-inn med batteriet en standardprosedyre ved div. feil, det skal du heller ikke være redd for å prøve når noe skjer.

Småfeil som gjør at slike tiltak blir nødvendig, skjer nok oftere på smarttelefoner enn på de enklere modellene.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Jeg oppfatter at det var en offisiell oppdatering det var snakk om? Da trenger man generelt ikke være skeptisk eller redd, skjærer noe seg da er det Samsungs ansvar og du vil få hjelp derfra.

Ellers er jo ut-og-inn med batteriet en standardprosedyre ved div. feil, det skal du heller ikke være redd for å prøve når noe skjer.

Småfeil som gjør at slike tiltak blir nødvendig, skjer nok oftere på smarttelefoner enn på de enklere modellene.

 

Ja,det var en offisiell oppdatering,i den grad de er offisielle de man finner når man bruker pc-studio til oppkobling. Fikk da melding om at jeg hadde en eldre versjon. Ble jo nervøs når det ble en blå skjerm,og ingen ytterligere fremdrift. Irriterende å sende fra seg noe til rep. når det er nytt! Men uansett så ordnet ting seg etter batterikutt.

 

Men bør jeg utføre den oppdateringen? Såvidt jeg husker var software i tlf. fra en gang i juni. Er det kommet noen ny funksjonalitet senere,som jeg eventuelt vil få om jeg legger inn senere programvare?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke telefonen. Best svar på dette får du nok ved å google navnet på oppdateringen, sjekke sidene til eller ringe Samsung. På generelt grunnlag kan det sies at alle oppdateringer er ment å være en forbedring, ikke forverring.

 

Ja, det er nok gjort i beste mening,når man lanserer oppgraderinger. Dog,-noen ganger blir ikke resultatet forbedring,men forverring,slik en har sett eksempler på i playstation 3.

 

Men jeg skal ta et søk på den oppdateringskoden. Takk for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...