Gå til innhold

Bygge ny spill og media-pc. Rundt 7000,-


Anbefalte innlegg

Egentilig bra oppsett, kun ca 300 dyrere en med PHII955, dog det gir ingen ytelseøkning, men bruker en de 300 kr på et hovedkort med 16x16 for et AMD system så vil en fremtidig Crossfire av 5850 få 16x16 båndebredde, mot kun 8x8 på 1156 sokkelen, some som vil utgjøre 2-5 eller bedre % bedre ytelse , i tillegg får en også mulighet til quadfire av 5850 på AMD plattformen :)

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker å kalle meg selv vinglepetter. Har enda ikke fåt bestilt, mest pga økonomiske årsaker. Nå er det fikset, og skal forhåpentligvis få dette i boks ikveld. Nå skal det legges til at jeg ikke er noe hardcore gamer. Har forsåvidt bare lyst til å kunne spille spill som kommer nå på et akseptabelt nivå. Da regner jeg med at 5850 holder i en tid fremover? Skjermkort må jeg uansett bestille utenom resten av "pakken."

 

Har gått over alle de ulike alternativene, men ender stort sett opp på dette:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...6D-9CED9D618154

 

Først, kabinettet: Støyer det, er det god nok kjøling, er det plass til et stort skjermkort?

 

PSUen, er det nok kraft? holder det kanskje med 550w?

 

Hovedkortet føler jeg blir valgt på måfå. Har stort sett bare valgt ett som har firewire, og x-fire støtte. Vil det være noe merkbar forskjell på forskjellige hovedkort i samme prisklasse?

 

Rammen regner jeg med er grei?

 

Føler jeg sprenger budsjettet mitt litt her nå. Dette kommer på 6000, pluss skjermkort til 2000. Skulle vel egentlig prøvd å dra det litt ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...