Gå til innhold

Filmen Canon ikke vil du skal se


Gjest Slettet-IogKviHt

Anbefalte innlegg

Dette er jo å lage storm i et vannglass, det er ingenting kontroversielt rundt dette og lignende situasjon oppstod da Vincent lagde Reverie for ca. ett år siden, da med en pre-produksjonsmodell av 5D MkII. Hadde dette vært noen sak for Canon, ville de neppe forsynt ham med like fersk versjon av 1D MkIV denne gangen. Han avdramatiserer dette selv på bloggen og filmen er tilbake i løpet av kort tid.

Endret av cyclo
Fjernet lenke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Manuellfokus justeres via spesielle rigger som for eksempel RedRock Micro dSLR video kit og ekstern skjerm via HDMI.

 

Jeg har selv en 8" med HDMI inn som jeg skal prøve førstkommende anledning når helsen er på vei tilbake.

Man har (ofte/noen ganger) en dedikert person til å styre fokusen - en Focus Puller. Litt kult at han som jobber med fokus i denne videoen ikke bruker skjerm til å kontrollere resultatet underveis.

 

Hadde vært kult å prøvd et 1D Mark IV med utstyr fra Redrock og Zakuto. Hva med en test på dette fra Akam?

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
Laforet bruker jo blant annet stabiliseringsløsninger og kamerarigger til opp mot 100 000kr. Det er mange timer og personer bak kamera og mange prøveklipp før alle scenene sitter. Don't get too blinded.

 

Edit: Manuellfokus justeres via spesielle rigger som for eksempel RedRock Micro dSLR video kit og ekstern skjerm via HDMI.

 

Jeg har selv en 8" med HDMI inn som jeg skal prøve førstkommende anledning når helsen er på vei tilbake.

 

Akkurat, tenkte det var noe som ikke "stemte"..

 

Tor

Lenke til kommentar

Hvis det er sånn at Canon trodde de skulle få mye mer PR av å fjerne filmen, kan de ikke ha tenkt det nøye gjennom. Da de ga han en førproduksjonsmodell av 5D gikk filmen verden rundt med gratisreklame verdt millioner av kroner. Det sammme kunne skjedd denne gangen, kanskje i litt mindre grad, men fortsatt verdt utrolig mye penger.

Er det sånn at han har fått en betafirmware med funksjoner som ikke kommer med på kamera enda kan jeg forstå at Canon ikke ville ha det ut i offentligheten.

Lenke til kommentar

Vincent Laforet fikk ikke et uferdig kamera fra Canon. men han fikk låne kameraet av Canon USA. Filmen ble krevd fjernet av Canon inc i Japan fordi de i Japan er flaue/misunnelige over at de i USA får til bedre reklame enn dem. Her er forklaringen på hvorfor filmen ble fjernet:

this is held up by internal politics and a power struggle between Canon USA and Canon Japan…and the video’s being pulled has nothing to do with the quality of video from the camera or the content of the video. Japan is embarrassed that Canon USA has shown them up once again (after the same thing happened with Reverie), and bruised egos are causing orders to be handed to Canon USA preventing this video from being distributed. http://fakechuckwestfall.wordpress.com/200...-down-nocturne/

Lenke til kommentar

Håper dere har lest rulleteksten?

 

Det er brukt colorist for å få samme fargepalett på alle scenene. Det er brukt dollyer, rigger og gyroer for å få stødige kamerabevegelser. I tilegg er det brukt monitorer av høykvalitet for å styre fokus og utsnitt. I tillegg er vel de råeste objektivene som kan oppdrives brukt. Ja det ser jævelig bra ut, men det har vært ca 20 mennesker med på å lage denne med mye fett utstyr. Det er ikke film rett fra kamera uredigert med middels objektiver.

 

Det dom imponerer meg er dypeskarpheten og fokusflyttingen i noen av ansiktsscenene og på piggrtådscenen. Iso egenskapene er jo helt perverse. Hadde vært litt artig å sett uredigert film rett fra kamera laget av disse folka.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Kan noen fortelle meg hvem som synger i den videoen? Kommer ikke på det og de derre ro-piratene krediterer ingen.

Vokalisten i Pearl Jam, Eddi Vedder. Society heter sangen.

 

Sangen er forøvrig en av mange gode sanger på albumet "Into the Wild". Den er forøvrig soundtrack CD fra filmen med samme navn. Det er en helt fantastisk og veldig annerledes film som anbefales på det sterkeste til alle som ikke har sett den. Regissert av Sean Penn - hvem ville vel trodd at han hadde slike kvaliteter somn regissør. Alldeles fantastisk!!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...