Gå til innhold

"Projekt Aquabox"


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bygge meg en ekstern "unit" til radiatoren og pumpa mi. Så jeg satt på skolen i dag og tenkte ut en del....

 

Bare lurte på om dere hadde noen tips til meg jeg... dette blir ett prosjekt på fritiden min (som er meget begrenset)....

 

Her kan dere se første tegningen til prosjekt Aquabox...

 

Her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radiatoren til venstre legger du opp til at skal bli kjølt ned av luft som allerede har kjølt ned en radiator og lufta er dermed ganske varm.

 

Det vil være mye mer effektivt og snu radiatorene slik at de blåser på tverrs og ikke langs av aquaboxen. Lag gjerne også en sjakt til hver slik at luften ikke blandes men at hver vifte pusher luft gjennom hver sin radiator. Sørg også for at all lufta vifta pusher går gjennom radiatoren samtidig som vifta bør ha noen cm klarering fra selve radiatoren. Dette for ikke å lage en hotspot der selve viftemotoren er.

 

edit: bytte "høyre" ut med "venstre" :p

Lenke til kommentar

takker anders, det med og ha en sjakt til hver radiator var logisk, og fin ide. tenkte ikke på det. blir kanskje litt vanskeligere og lage, men det får jeg vel til...hmmm, kan jo faktisk bli mye bedre...

 

det er forresten en tank med, den er montert på pumpa, er waterchill systemet vett..

 

Takk for svar...

tar gjerne imot flere tips...

 

mvh

meg

Lenke til kommentar

her er den nye tegningen...

 

Aquaboxtegning2

 

Som dere ser er det gjort som anders så logisk forklarte... Sånn den står nå kan til og med kanskje bli mer stylish:)

 

Måle opp i morgen trur jeg...

Kankskje jeg til og med begynner med hele greia i morra:)

 

Men tar fortsatt imot hjelp... som hva slags matriale jeg burde lage "veggene" av... tenkte på sponplater...

og hva slags radiator jeg burde kjøpe (har 1, trenger en 120mm til) og vilke vifter som er stillest og best... og om det hjelper med noizecontroll matter...

Kommer ikke på noe mer nå:)

 

PÅ forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar

Har ikke hadd radiator i kabinettet. Nå suger den jo inn luft nede med gulvet, så den er effektiv :)

Hjemmemekk ja...

Laget av hobbyplater,(limt og skrudd) kledd med høytalerfilt, isolert innvendig med "bagasjeromsfilt" og litt asfalt plater, under er det 4 gummiknotter. Viftene regulerer jeg hastighet på med egen PSU som du sikkert ser.

Må ikke bruke hørselvern for og si det slik :D

Pumpen står i tanken.

 

vP5240047.jpg

 

http://www.home.no/arctic-1/vP5240048.jpg

http://www.home.no/arctic-1/vP5240049.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å KJØPE noe sånt nei, halve vitsen er jo for å se om jeg kan klare det selv, og neste 30% er fordi jeg trur det hadde vært gøy... og så kan jeg lage den så diskre eller extreme jeg selv vil....

også er det litt status på Lan med hjemme mekka ting da :D

 

Få se din og a Dr.X

Lenke til kommentar

Word! (og ikke exel nei :wink: )

 

Hvorfor kjøpe eksos, når man kan få bensin for halve prisen? :D

 

hadde det ikke vært bedre å montert pumpen _før_ radiator 2? Vil tro at temperaturen stiger litt hvis den går gjennom pumpa etterpå. Eneste grunn til å to radiatorer er jo å få systemet så kaldt som mulig, ikke sant?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke tenkt å KJØPE noe sånt nei, halve vitsen er jo for å se om jeg kan klare det selv, og neste 30% er fordi jeg trur det hadde vært gøy... og så kan jeg lage den så diskre eller extreme jeg selv vil....

også er det litt status på Lan med hjemme mekka ting da :D  

 

Få se din og a Dr.X

 

Jeg har ingen aquabox, men jeg har noen litt utdaterte bilder jeg tok fra før TG.

 

http://home.no/clan-thk/Ny/

 

:roll: Må vel kanskje få tatt noen nye bilder snart !

Lenke til kommentar
Jeg har ikke tenkt å KJØPE noe sånt nei, halve vitsen er jo for å se om jeg kan klare det selv, og neste 30% er fordi jeg trur det hadde vært gøy... og så kan jeg lage den så diskre eller extreme jeg selv vil....

også er det litt status på Lan med hjemme mekka ting da :D  

 

Få se din og a Dr.X

 

Jeg har ingen aquabox, men jeg har noen litt utdaterte bilder jeg tok fra før TG.

 

http://home.no/clan-thk/Ny/

 

:roll: Må vel kanskje få tatt noen nye bilder snart !

RUNE RUDBERG :lol::lol::lol::lol:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...