Gå til innhold

Fine plasser i Thailand?


Cho-san

Anbefalte innlegg

Heisann.

Eg og nokon vennar hadde tenkt oss ein tur til thailand i vinterferien.

Det eg lure på er rett og slett kor i Thailand det er bra og reise?

 

Er eigentleg mest ute etter strandliv, resturanter og pub. Ikkje so mykje "vill festing om natta".

 

Nokon som har gode forslag?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna Pattaya og områdene rundt. Der er det mye bråk, neonlys og lugubre folk.

Personlig foretrekker jeg Phuket, men er desverre blitt alt for mye turisme der de siste årene. Prisene er også blitt tidoblet siden første gang jeg var der (12 år siden nå). Men likevel drar jeg dit igjen og igjen.

Er også mange fine "småøyer", bl.a. Krabi og Koh Samui.

Lenke til kommentar

Jeg er sikkert en av få som innrømmer at jeg faktisk liker meg i Pattaya. Et fantastisk uteliv med hundrevis av barer, disko og agogo samlet på en relativt liten plass. Pattaya har blitt ryddigere nå enn for noen få år siden, politi og sentrale myndigheter slår knallhardt ned på det som har skaffet byen et dårlig rykte. Men, byen passer nok ikke for førstegangsreisende til Thailand. Kan nok bli litt intens til tider, byen er riktignok ett høl men jeg liker meg der.

 

En bareier jeg kjenner sier Pattaya er som koffein, du blir avhengig.

 

Skal jeg feste noen dager reiser jeg til Pattaya. I Bangkok er det strengere ang. åpningstider (selvom det kryr av undergrunnsteder), langt mellom plassene og dyrere.

Lenke til kommentar

Hvis du liker vill festing, masse barer, bra utvalg av restauranter, masete skreddere og getaselgere og billige horer, kan Pattaya, Hua Hin, Phuket, Ao Nang (nær Krabi) osv... være å sjekke ut

 

Nære Bangkok har vi Koh Samet, som er poplulært blant thailandere selv på ferie og ikke så mange vestlige der.

 

Hvis du vil ha mer rolige famileforhold kan vel Koh Lanta eller Koh Chang anbefales eller Railey Beach (nær Krabi) anbefales.

 

Hvis du vil ha mer backpacker stil men fortsatt noe festing og masse turister kan Koh Tao og Koh Pha Ngan anbefales.

 

Hvis du vil ha luksus ferie men masse turiser kan Koh Samui være stedet, eller hvis du vil ha mye luksus og INGEN turister kan Pak Nam Pran anbefales.

 

Vil du ha strender, alt billig og "basic" vil jeg anbefale Trat provinsen, Trang provinsen, Koh Tarutao, strendene sør for byen Chumphon eller området rundt Pattani i sør-øst. (merk det er stadige uroligheter i sør-øst rundt grensa til Malaysia).

 

Vil du ha storby er både Bangkok og Chiang Mai helt greit.

 

Vil du ha natur og kultur og lite sted, kan Pai og Mae Hong Son Province litt nord-vest for Chiang Mai anbefales.

 

Videre hvis du liker natur er absolutt Sangkhlaburi, og Khao Yai National Park (ikke langt unna Bangkok) være noe.

Videre vil jeg anbefale Similan national Park på vestkysten som et fantastisk sted for dykking og snorkelling. Eneste minuset er at du nesten er nødt til å ha base i Phuket da, evt Khao Lak (personlig synes jeg Khao Lak er ganske fint).

 

Ettersom hva du skrev i ditt første innlegg vil jeg gjerne anbefale Ko Chang

 

God Tur, hilsen en som har bodd i Thailand

Endret av ryggsekkpingvinen
Lenke til kommentar

Vil anbefale Ko Lipe (ligger i Tarutao nasjonalpark) og Ko Tao.

Førstenevnte bitteliten, rolig øy med FANTASTISKE øyer og snorklingmuligeter.

Sistenevnte er en del større, utrolig flott snorkling, men fortsatt laidback og ikke for turistifisert... Likevel litt større utvalg i spisesteder osv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...