Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi ligger fortsatt på IE6 pga mye gamle drittapps. Vi driver å ser på oppgradering nå..... IE7 er nok mest aktuelt i første omgang og IE8 når vi begynner å rulle ut Windows7.

samma her. leverandørene av programmene som er avhengig av internet explorer flagger ut ie6. neste versjoner støtter ikke ie6. derfor er valget ie7 eller ie8. nå er ikke akkurat det at ie6 flagges ut, dårlig nytt. for min del skulle helst programmene ikke være avhengig av en nettleser. å spesielt ikke en som slår lange røtter inn i oset.

tok en kjapp prat med teknikeren(fra en leverandør) i dag som bruker å hjelpe oss med terminalserverdriften. han så ingen grunn til å ikke hoppe rett til ie8.

 

hva er grunnen til at du vil vente med ie8 i første omgang?

 

glemte å nevne i starttopicen min at jeg ser på oppgradering på terminalserver. på arbeidsstasjonene er det mindre kritisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

Er det IE7 eller IE8 dere kjører inn i bedriften nå?

Er IE8 stabilt nok?

 

Som det det blir nevnt, og fra egne erfaringer pga kompabilitets-modus er det faktisk større sjangs for å få eldre applikasjoner til å fungere i IE8 enn IE7.

 

Jeg har faktisk veldig gode erfaringer med både kompabilitet, stabilitet og hastighet på IE8 i forhold til IE7. Vi har også noen få tilfeller som krever IE6. Men flere ganger har jeg faktisk klart å "tweake" IE8 til å fungere. Ofte er disse problemene betinget på nye sikkerhetsmekanismer i IE8. Noe som ofte er mulig å "tweake" til kombinert med Kompabilitet som det nevnes.

Lenke til kommentar
hva er grunnen til at du vil vente med ie8 i første omgang?

 

Vi har fortsatt en del programmer som ikke offisielt støtter IE8. Dette antallet er såpass høyt at vi rett og slett ikke har ressurser til å sette oss ned å gå igjennom alle funksjoene til programmet i IE8, bare for å oppleve at alt fungerer nå, men ikke etter neste upgrade.

 

Med rundt 2500 klientmaskiner så er det greit å være på "den sikre siden" når det gjelder å ikke løpe fra leverandørene på teknologisiden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

driver å tester ie8 på terminalserver nå.

skal ta å sjekke det med minnebruken i morgen.

 

men en ting jeg lurer litt på er hvordan vi får norsk språk på ie8 win2003?

lastet ned ie8 english.

fant en ie mui nedlastning, men det var jo ingen instruksjoner med hvordan det hele skal konfigureres/brukes!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Norsk MUI som fungerer på win2003:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=242bf57a-9dab-4ea9-ba46-33c0e32020a4&displaylang=en

 

Innførte en test på IE8 i to måneder.

Alt fungerer.

Men brukerene sier det går så tregt. visma-varer.

Løsningen involverer Vismas egen Activex og Crystal rapport.

 

Noen som har noen stalltips på å få internet explorer 8 til å gå fortere?

minne ser nå forøvrig ikke ut til å være problemet i denne omgangen.

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ingen bør bruke IE6 eller IE7, begge dei to innehelder alvorlege sikkerheitsfeil der bileter kan eksekvere programkode. Dette har i det siste vist seg til å vere ein vanleg metode for å infisere brukarar. Ein blir infisert igjennom reklame. IE8 er derimot trygg.

Lenke til kommentar

Ihvertfall etter min erfaring og kunnskaper om browsere er det mange som går rundt på IE fordi denne har diverse apps som mange trenger, men Chrome er definitivt den mest sikre løsningen mot virus i bedriftsammenhenger.

Hvis din bedrift trenger sikkerheten og tilgjengeligheten samtidig hadde jeg foreslått IE8 fordi denne har diverse funksjoner som sikrer deg mer enn de eldre browserene.

Men denne samkjører best med Windows 7, så skaff deg Windows 7 over hele bedriften og så oppgrader til IE8, eller bruk IE6 i eldre systemer.

Lenke til kommentar

Men hva slags administrasjonsverktøy har chrome?

Så lenge man har brannmur og innebygget antivirus på klientene burde mye av sikkerheten være løst, men jeg forstår frustrasjonen med IE6.

 

Antivirus eller brannmurer greier ikkje å stoppe kode som blir eksekvert direkte i nettlesaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...