Gå til innhold

256 minnekort, holder neppe til sydentur og roskilde?


Anbefalte innlegg

Har et ixus 400 med 256 minnekort som jeg skal ha med meg på ferie til syden og til roskilde. Jeg tar som regel alltid bilder i superfin modus, dvs at jeg får 123 bilder ut av minnekortet. Bruker jeg fin modus får jeg 222 bilder. Jeg syns ikke dette holder helt, og har lyst å kjøpe nytt kort, og jeg har funnet et billig Toshiba 256 mb kort til kr 564,-. Jeg lurer egentlig bare på om Toshiba lager bra minnekort? Vil liksom ikke ende opp med et kort som er tregt og som gir meg korrupte bilder.

 

Hvordan er det ellers med dere når dere drar på ferie, hvor store minnekort drar dere med dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta med laptop :woot:

 

kanskje ikke så lurt på roskilde men er nok det jeg kommer til å gjøre på ferie i sommer. Selv har jeg en Apacer 256 brikke som koster 682,- hos MPX. Den har fungert bra så langt hvertfall. Vil vel kanskje tenkt på et ekstra batteri også? om du skal ha to brikker på 256 mb. Kjipt å gå tom for strøm når du har masse plass på minnekortet... :wink:

Lenke til kommentar
ta med laptop :woot:

 

kanskje ikke så lurt på roskilde men er nok det jeg kommer til å gjøre på ferie i sommer. Selv har jeg en Apacer 256 brikke som koster 682,- hos MPX. Den har fungert bra så langt hvertfall. Vil vel kanskje tenkt på et ekstra batteri også? om du skal ha to brikker på 256 mb. Kjipt å gå tom for strøm når du har masse plass på minnekortet... :wink:

 

Hva med en slik?

http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...ID=&GrpID=&s=sr

Drar selv til syden snart, og kommer til å bruke en slik. Har 256MB apacer photo steno, men det vil ikke holde. Kommer til å bruke x-drive istedenfor laptop. Kan også brukes som ekstern harddisk og kortleser. Går på batteri :)

Bare et forslag... mvh Jan Ove

 

Edit: må legge til en harddisk. Slik liten type, som brukes i bærbare maskiner. (f.eks. 20 GB)

Lenke til kommentar

Et godt fotograf tips er å ikke kjøpe alt for store minnebrikker. Kjøp heller flere 128Mb brikker. Dette rett og slett for at du da minker faren for at alle bildene dine går i vasken hvis et eller annet skulle skje med minnekortet ditt! Går et 128Mb's kort til ***, har du flere på lur! :yes:

 

Mvh

Børge

Lenke til kommentar

Ja... Hadde vært kjekt hvis jeg hadde funnet en fotobutikk hvor dem kunne brent en cd til meg. Nå skal jeg til en liten landsby på Kreta da men... Det som bekymrer meg mer nå er at jeg tenkte jo ikke på at jeg får ikke lada batteriet på Roskilde. Tror nok jeg heller kjøper et ekstra batteri... :) Både minne og batteri har jeg nok dessverre ikke råd da penger til øl på Roskilde er minst like viktig!

Lenke til kommentar
Jeg skal til Roma i sommer og satser da på å få brennt ut bilder på cd hos nettcafe eller lignende hvis mitt 256MB kort går fullt.

 

Da jeg var i Paris i fjor, var det -mange- fotobutikker som reklamerte for at du kunne få brent fra alle typer minnekort. =)

Lenke til kommentar
Både minne og batteri har jeg nok dessverre ikke råd da penger til øl på Roskilde er minst like viktig!

 

men om du ikke kjøper nytt minnekort så er det vel ikke så viktig med et ekstra batteri? Kamera skal jo ikke bruke så mye strøm om du bare bruker den optiske søkern da. Ellers er jeg vel enig med prioriteringen når det gjelder øl da... :D

Lenke til kommentar
Det som bekymrer meg mer nå er at jeg tenkte jo ikke på at jeg får ikke lada batteriet på Roskilde.

 

Om du har med deg lader, får du lada batteriet der. På akkurat samme måte vi lader mobil og andre ting. Det er et telt, hvor du leverer inn lader og apparat. Ingen problemer...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nå bestilt med Ixus 400, men problemet er størrelsen på minnekortet.

En kompis har Ixus V2 hvor han bruker 128MB brikke. Han påstår at kameraet hans ble sinnsykt tregt med 256MB brikke.

 

Stemmer dette?

Eller er det kun på "gamle" V2 dette problemet gjelder?

 

Kunne godt tenke meg minst 256MB og kanskje 512MB hvis jeg får råd.

 

Påforhånd takk!

 

Persan

Lenke til kommentar

8)

har nylig vært ei uke på svalbard med mitt coolpix5700 med 2x128mb, 4x64mb og 2x32mb kort... tok med alt jeg hadde forsikkerhet skyld. Men gikk igjennom dagens bilder hver kveld og slettet de bildene som jeg helt sikkert ikke kom til og bruke. men likevell kom jeg hjem med alle kortene fulle..

 

 

neste på innkjøpslista mi er nok eMagic X-Drive, men vil nok likevell ha med ekstra kort, i "tilfelle rottefelle"...

 

men som sagt, går man tom for batteri?

 

har selv nylig kjøpt et Apacer 128MB PhotoSteno PRO CF som skriver med 4.0mb/sek og det er som natt og dag i forhold til de "gamle" 2.4 kortene.. ligger på omentrent samme pris også! hastighet er alfaomega..

Lenke til kommentar
8)  

neste på innkjøpslista mi er nok eMagic X-Drive,  men vil nok likevell ha med ekstra kort, i "tilfelle rottefelle"...

 

har selv nylig kjøpt et Apacer 128MB PhotoSteno PRO CF som skriver med 4.0mb/sek  og det er som natt og dag i forhold til de "gamle" 2.4 kortene.. ligger på omentrent samme pris også!  hastighet er alfaomega..

 

Om hastighet er viktig så kjøp eMagic X-Drive II. Den har USB 2.0

:)

bare et forslag.

noen som har vert uheldige med X-drive? Vet ikke hvor sikker den er...

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

men som sagt, går man tom for batteri?

 

 

om du har en ixus 400 så er den faren til stede ja.... særlig når man er så løs på avtrekkern som det virker som du var. Ikke det at jeg tror jeg ville vært noe bedre men det er en helt annen sak... :p

Lenke til kommentar

Om hastighet er viktig så kjøp eMagic X-Drive II. Den har USB 2.0

:)

bare et forslag.

noen som har vert uheldige med X-drive? Vet ikke hvor sikker den er...

mvh Jan Ove

 

Takk for tipset Jan Ove!

jeg har egentlig ikke forsket så mye på lagringsplass i "felten".. men jeg kom over denne x-drive og fant ut at det kan fungere supert kontra en bærbar pc? har du eller andre gode råd for alternativ lagringsplass for folk på farten? Helt klart og foretrekke USB2..foresten det gode gamle 128 mb 2.4mb/s kortet har jeg donert bort, er bare til og bli irritert når man bruker!

 

blir som med internett! fungerte fint før med modem 28.800 til man fikk seg bredbånd, kan ikke overhodet forestille meg at jeg gidder og bruke det modemet mer...:wink:...

--

Roger

Lenke til kommentar

Om hastighet er viktig så kjøp eMagic X-Drive II. Den har USB 2.0

:)

bare et forslag.

noen som har vert uheldige med X-drive? Vet ikke hvor sikker den er...

mvh Jan Ove

 

Takk for tipset Jan Ove!

jeg har egentlig ikke forsket så mye på lagringsplass i "felten".. men jeg kom over denne x-drive og fant ut at det kan fungere supert kontra en bærbar pc? har du eller andre gode råd for alternativ lagringsplass for folk på farten? Helt klart og foretrekke USB2..

Roger

 

Nå har jeg ikke bærbar pc. Men negativt for x-drive i forhold til pc er vel at en IKKE kan sende bilder/filmer fra x-drive TIL minnekort, bare TIL x-drive. Og man kan ikke se bildene/filene en har overført.

Edit: selvfølgelig går det om man er tilkoblet pc.. Men tenkte ute i felten.

 

Men den er batteridrevet, liten og helt enkel. Bare 2 knapper..

Det som jeg synest er DÅRLIG med x-drive, er at den har en VELDIG svak lyd når den er ferdig med en overføring. Må nesten sitte å passepå at det blir ok.

En annen ting er at power-knappen er "opphøyet" slik at det skal veldig lite til for at den slår seg på av seg selv, når den er nedpakket i medfølgende veske. Må nok lage en "beskytter" selv. Blir vel styr om den starter opp på fly og lignende?

Mye negativt :/ Men er GODT fornøgd med x-driveII hittil. Brukte den senest i dag. I selskap, der flere har tatt bilder med digi-cam, kan en enkelt og greit få kopi av alle bildene som alle andre har tatt :)

Beklager lang trøtt tekst :/

mvh Jan Ove

ps. test:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=88908&=katnav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...