Gå til innhold

Videoanmeldelse: FIFA 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, anmeldere har ikke spilt eller har spesielt interesse for fotball. Det forklarer grenseløst positive anmeldelser så langt.

Oh, look at the shiny key-chain, It sparkles...

 

Har spilt fotball, men synes det å se på fotballkamper er like spennende som å pille størknet ost av ostehøvelen.

Likevel er jeg helt enig med Mr. Heilage her: FIFA 10 er en magisk perle!

 

BTW: Må man ha spilt fotball for å kunne anmelde fotballspill sier du?

Aj aj, da kan det bli vanskelig å anmelde tjaaa... alt.

Med mindre vi sitter på en krigsveteran til å anmelde MW2 eller en middelaldersk lommetyv for AC2, sitter vi i knipa... :p

Lenke til kommentar
Har spilt fotball, men synes det å se på fotballkamper er like spennende som å pille størknet ost av ostehøvelen.

Likevel er jeg helt enig med Mr. Heilage her: FIFA 10 er en magisk perle!

 

BTW: Må man ha spilt fotball for å kunne anmelde fotballspill sier du?

Aj aj, da kan det bli vanskelig å anmelde tjaaa... alt.

Med mindre vi sitter på en krigsveteran til å anmelde MW2 eller en middelaldersk lommetyv for AC2, sitter vi i knipa... :p

Man trenger ikke nødvendigvis ha spilt, men man bør absolutt ha interesse og en viss forståelse for sporten. Fifa10 reklamerer seg som en simulator med autentisk innhold, da bør en anmelder kunne verifisere om dette stemmer.

 

Kan jo være at spillet faktisk er virkelig bra...

Det var det jeg håpet på, og var veldig gira etter tilbakemeldingen fra produsentene under utviklingen. Desverre fant jeg (og mange andre) ut at produktet var dårlig testet og hadde alt for mange bugs og fotballfaglige feil, etter lansering. Manager Mode alene har 70+ bugs av varierende grad alvorliget. Gameplay og Dommer AI'en har ikke utviklet seg, og virker faktisk som den har tatt et tilbakesteg, siden 09. EA har laget en patch (den eneste de vil lage) for å fikse en håndfull av dem (kun 6/70 MM bugs).

 

Spillet kan for all del underholde, men blir mer og mer frustrerende desto mer man tenker fotball.

Overrasket meg at anmelder synes kommentatorene er så bra siden de er enda usammenhengende i år enn i fjor. Mange "Easy save","never a threat" ved fantomredninger, "just under the bar" når ballen ruller over streken etc.

 

Litt utenfor akkurat dette, men jeg synes det er rart at ingen anmeldelser de to siste årene har bemerket seg man ikke kan kvalifisere seg for Europa fra den norske/svenske ligaen.

Endret av Ashley_J_Williams
Lenke til kommentar
Har spilt fotball, men synes det å se på fotballkamper er like spennende som å pille størknet ost av ostehøvelen.

Likevel er jeg helt enig med Mr. Heilage her: FIFA 10 er en magisk perle!

 

BTW: Må man ha spilt fotball for å kunne anmelde fotballspill sier du?

Aj aj, da kan det bli vanskelig å anmelde tjaaa... alt.

Med mindre vi sitter på en krigsveteran til å anmelde MW2 eller en middelaldersk lommetyv for AC2, sitter vi i knipa... :p

Man trenger ikke nødvendigvis ha spilt, men man bør absolutt ha interesse og en viss forståelse for sporten. Fifa10 reklamerer seg som en simulator med autentisk innhold, da bør en anmelder kunne verifisere om dette stemmer.

 

Dude, det er fotball, ikke rakettkirurgi...

Selv en middels-intelligent sjimpanse vil kunne se om et fotballspill ser ut som ekte fotball. Og hva gjelder å verifisere fotballfølelsen så er det jo faktisk fysisk umulig å aldri ha sett en eneste kamp eller sparket en eneste ball, ref. anmelders trikseskills.

Ingen altså: Blir vi med dette nødt til å dra på gamlehjemmet og hanke inn det vi finner av krigsveteraner for å høre om de kan "verifisere" at MW2 virker autentisk...?

Lenke til kommentar
Dude, det er fotball, ikke rakettkirurgi...

Selv en middels-intelligent sjimpanse vil kunne se om et fotballspill ser ut som ekte fotball. Og hva gjelder å verifisere fotballfølelsen så er det jo faktisk fysisk umulig å aldri ha sett en eneste kamp eller sparket en eneste ball, ref. anmelders trikseskills.

Ingen altså: Blir vi med dette nødt til å dra på gamlehjemmet og hanke inn det vi finner av krigsveteraner for å høre om de kan "verifisere" at MW2 virker autentisk...?

Dette blir for enkelt og trivaliserende av en hel sport. Greit at du liker eksempelet ditt, men jeg føler ikke at det er relevant. Sett det i forhold til andre "simulatorer" av sporter, ikke et FPS uten tilknytning til spillets sjanger.

 

Edit:

Vinkelen på denne minianmeldelsen, om at også en uten særlig fotballinteresse kan ha det gøy med Fifa10, er forresten helt kurant.

Endret av Ashley_J_Williams
Lenke til kommentar

Sorry måtte bare le litt av rakettkirurgi :) Jeg er helt enig med deg toxicpete her. Du kan anmelde et fotball spill uten og ha spilt fotball på lenge. Da skal ivertfall ikke folk som ikke har spilt basketball eller ishockey kommentere på om NHL eller NBA er dårlige eller ikke. Blir på samme måten her. Du vet heller ikke om du kan hoppe fra hus til hus og hvor virkelig det er i AC uten og ha prøvd det ut i virkeligheten først. Syns dette blir for dumt.

 

Kom på enda en her. Tenk på flysimulatorer a. Her må man samle inn alt fra en veteran som kjørte propellfly under første verdenskrig til en jagerflypilot i dag til en som kjører 737 til vanlig for og kunne vite om dette er virkelig. Skulle tatt seg ut :D

Lenke til kommentar

Noe av sjarmen med FIFA10 er ikke fotballen, det er engasjementet som blir vekket i de som spiller det. Jeg har venner som ikke bryr seg tre flate øre om fotball, men elsker FIFA-kvelder. Man blir så glad når man scorer, så sint når man bommer, så lei seg når man taper osv. Det er engasjementet FIFA vekker i folk som gjør spillet bra. Og spillet er selvsagt meget godt laget, siden det vekker så mye engasjement i folk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ser ikke noe som helst problem med at en som ikke er så fotball-interessert anmelder et fotballspil. Men jeg syntes dere kunne nevnt noe om for eksempel gameplay eller noe slikt i stedet for bare å nevne grafikken, lydsporet og kommentatorene.

 

 

Hvilken plattform egner dette seg best? 360, PS3, PC? Er det nevneverdig bedre grafikk på PC og andre fordeler?

 

 

Fotballspill på PC er crap...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...