Gå til innhold

Utested i Oslo med Jazz musikk - Sinatra, Dean Martin "stil"


Anbefalte innlegg

God kveld til alle lesere.

 

Jeg er nyinnflyttet Osloborger og "spaner" rundt for å finne en såkalt "mitt utested."

Det jeg leter etter er et utested som ikke er helt som det vanlige. Nå har det seg slikt at jeg er interessert i musikk fra 50- og 60 årene. Det innebærer en musikkstil som omfatter artister som:

 

- The Righteous brothers

- Ricky Nelson

- Doris Day

- Johnny Tillotson

- Frank Sinatra

- Dean Martin (favorittartist)

 

Dette er musikk for mine ører. Jazz og swingmusikk fra "de gyldne årene." jeg vil også nevne Helmut Lotti. Om noen vet hvem han er vet de samtidig hva slags utested jeg leter etter.

 

For å holde meg "relativt" i en kortfattet form ønsker jeg at dere der ute kan hjelpe meg å finne utesteder i Oslo som har god gammeldags musikk som en kan kose seg med utoverkvelden mens en sitter med vennlige mennesker og muligens kan slå av en dans swingdans. Nå er jeg kun 28 år, men dog... rave- og teknopuber er det stikk motsatte av min smak.

 

er det noen der ute som kan komme i en god dialog med meg? Kanskje kan vi ta en øl, vin, brandy eller cognac på dette lokalet... om utestedet spiller Dean Martin, vel og merke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Bare Jazz er et flott sted! Det er riktignok ikke et typisk "utested", men de har øl og god musikk!

 

 

Bare jazz, det hørtes kurant ut. Det er ikke enkelt å komme over slike puber/utesteder/osv...

Et alternativ er hotellbarer, men dog.

 

Har vært rundt grunerløkka "spanet rundt." Får vel trekke nærmere sentrum etter hvert, så får vi se hva vi kommer over.

 

Til deg og alle andre, takk for tips.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes alt for ofte at det er alt for fullt på Bare Jazz. Men kanskje jeg bare har vært der på uheldige tidspunkt? God musikk har de ihvertfall.

 

Kan være interessert i å høre om flere lignende steder selv.

 

Jeg liker heller ikke steder med alt for høy musikk, og bare høyere og høyere musikk ut over kvelden. Der er faktisk Paddy's (eller hva den heter) som ligger rett over Saga Kino et godt valg. De holder lydnivået på et akseptabelt nivå selv klokken 2-3 natt til lørdag/søndag, og det virker som det stort sett er minst et par ledige plasser i lokalet. En stund siden jeg har vært der nå, men håper de ikke har endret policy angående volum. Spiller ikke akkurat type jazz, men helt grei musikk som er et stykke unna trance, rave, tekno og sånn styggedom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...