Gå til innhold

Kåring av beste anime [Ferdig]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oi, der var det mye :p Men hvor mye har du sett av One Piece og Naruto? For å si at det aldri twists og nye monstere hver uke er jo helt på jordet.

Står der forsåvidt. Siste episode av OP, ditcha Naruto 102 eps inn i shippuuden. Orker bare ikke mer. Joda, jeg satte ting litt på spissen. Jeg mener ikke at lange serier er dårlige, de er bare dømt til å ikke ligge på toppen ;-) Hey, jeg gir tilogmed OP karakter 7 av 10, som i mine øyne går som God Underholdning ;-)

 

Det er mange forfattertekniske elementer som er umulige i uendelige serier, som at man starter på slutten, f.eks, og varianter av dette. Har du sett Eternal Sunshine of the Spotless Mind? Et mesterverk, bare på grunn av oppbygningen :)

 

Det, og at jeg kanskje begynner å bli for gammen for shounen.. :(

 

Et lite eksempel: Hvor lenge siden var det noen av main-karakterene døde i Naruto (da snakker jeg av de 10 mest prominente, noen som man knytter følelser til gjennom serien). Nettopp. Aldri.

 

Det sjokket meg i Tengen Toppa Gurren Lagann, når noen døde. Snudde tvert om på min oppfatning av serien, og slengte den nesten inn i seinen-gruppa mi.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

OP kan ikke slenges i samme kategori som Naruto da.. OP føler jeg er som Ringenes Herre. Er en episk saga med folk som reiser og opplever fantastike ting. Forskjellige arcer følger kanskje litt generiske formler, sant nok, men føler Oda klarer å gjøre ting spennende for det. Og det er en bra historieprogresjon som sakte utfolder seg. Blir overrasket over tinga som skjer i OP regelmessig jeg, senest sist uke i mangaen. Og det er rimelig åpenbart at han planlegger ting langt i forveien istedet for å slenge ut et nytt monster hver uke.

 

Og personlig syns jeg Naruto mangaen er ålreit (animen er et makkverk i part 2 men).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...