Gå til innhold

Vil gjøre snusboksen 26 kroner dyrere


Bør avgiftene på snus økes?  

143 stemmer

  1. 1. Bør avgiftene på snus økes?

    • Ja, men ikke så mye.
      5
    • Ja, de bør økes betraktelig.
      54
    • Nei, de er passelige i dag.
      23
    • Nei, de bør heller senkes.
      51
    • Vet ikke/ingen formening.
      10


Anbefalte innlegg

jeg slenger ikke ifra meg brukte snuser (hvis jeg bruker pose snus) andre steder enn i søppelbokser,vanlig snus svelges ;)

nå snuser ju jeg,men den eneste jeg synes det er greit å få innspill om mitt snusande er en eventuell partner,som er den eneste det påvirker, forutsatt att jeg fortsetter slenge gamle snuser i søppla, synes det er fair ?

 

var f,ø en ubekreftet artikel i nabolandet om att de øker nikotinhalten i snusen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6012826.ab

 

når det gjelder helserisiko i forbindelse med snus krangler vel de kloke og lærde om det fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er jo en ide og prøve å få de som røyker til å begynne med snus istedet for å fortsette og røyke og da.

Men det er jo en ide å prøve å få dem som røyker til å begynne med brus istedet for å fortsette og røyke og da.

Du er vel en av disse nikotin haterene som forfølger hver venn du har som røyker eller snuser og klager på hvor dårlig det er for dem.

 

Min påstand har logikk siden det er nikotin i snus som røykere er avhengig av. Dette er det ikke i brus. Såklart syns ikke røykere snus er like godt som røyk, men om de vil slutte kan det være veien å gå.

Lenke til kommentar

Nå var du litt fordomsfull syns jeg...

 

Men selvfølgelig er det bedre med brus enn røyk og snus. Men det er fakta at snus er mindre farlig enn røyk, så om folk snuser isteden, så er det et lite steg i riktig retning. Når man er avhengig av røyk, er det lettere å snuse enn å slutte helt.

 

Vet ikke hvor vanskelig det er å slutte, det har jeg aldri prøvd

(har ikke begynt heller), men har mange venner som slutta med røyk og begynte med snus, og det er jo en forbedring

Lenke til kommentar

Hvis man har lyst til å slutte å røyke er ikke snus løsningen selv om enkelte her mener det. Det finnes mange andre måter å slutte på. Av de jeg kommer på nå i hodet så har vi røykekurs, nikotinplaster, nikotintyggis, hypnose, ren vilje osv osv.

 

Så å bruke snus som unnskyldning for at man ikke røyker er noe å dummeste jeg har hørt.

 

Hvis du snuser fordi du syns det er godt, så si det da. Ikke gjem deg bak at jeg gjør det for at jeg ikke vil røyke eller en annen dum unnskyldning.

Lenke til kommentar
Nå var du litt fordomsfull syns jeg...

 

Men selvfølgelig er det bedre med brus enn røyk og snus. Men det er fakta at snus er mindre farlig enn røyk, så om folk snuser isteden, så er det et lite steg i riktig retning. Når man er avhengig av røyk, er det lettere å snuse enn å slutte helt.

 

Vet ikke hvor vanskelig det er å slutte, det har jeg aldri prøvd

(har ikke begynt heller), men har mange venner som slutta med røyk og begynte med snus, og det er jo en forbedring

Måten han oppfører seg på så syns jeg han fortjener det når han kommer med helt useriøse kommentarer. Blir som å senke prisen på sjokolade og satse på at alle som er avhengig av heroin blir friske.

 

Vil nå heller si at fra røyk til snus er et ganske stort steg, da man vet at røyk er kreftfremkallende. Dette vet man ikke sikkert med snus, uansett så vil jeg tro at det er lite. Uansett så er fremdeles nikotin dårlig for deg, men du slipper hvertfall risikoen for lungekreft.

Lenke til kommentar
Hvis man har lyst til å slutte å røyke er ikke snus løsningen selv om enkelte her mener det. Det finnes mange andre måter å slutte på. Av de jeg kommer på nå i hodet så har vi røykekurs, nikotinplaster, nikotintyggis, hypnose, ren vilje osv osv.

 

Så å bruke snus som unnskyldning for at man ikke røyker er noe å dummeste jeg har hørt.

 

Hvis du snuser fordi du syns det er godt, så si det da. Ikke gjem deg bak at jeg gjør det for at jeg ikke vil røyke eller en annen dum unnskyldning.

Jeg har aldri påstått at snuser istedet for å røyke, jeg har faktisk aldri røyket fast.

Forklar hvorfår du syns å gå fra røyk til snus er det dummeste du har hørt.

Lenke til kommentar
Ingen har sagt at de har gått fra røyk til snus. Men har mange venner som har gjort det, og de sier nikotinplaster og det der ikke er det samme. Og om man ikke er utrolig motiverte, er det lett å falle tilbake til røyken. Da er det greit med snus.

Det er også et poeng, alle disse greiene trenger ikke å være så effektive. Akkuratt dette vet jeg lite om. Men om de senker prisen på snus blir det mer fristende å kjøpe snus istedet for røyk. Om de jevner prisene så fortsetter vel de som røyker å røyke. Og du må da hvertfall si at snus er sunnere enn røyk Blåbær?

Lenke til kommentar
Syns det er topp, alle vennene mine som snuser skal slutte nå...

 

Er en unødvendig uvane med røyk og snus

 

Egentlig helt korrekt. Det hjelper jo ikke for noe. Utenom at det er helt sinnsykt tøft å røyke da. Men hvis alle slutter er alle like lite kule, og da vil jo det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Røyk er ikke særlig kult blandt ungdom lenger (bortsett fra bygda jeg bor, som ser ut til å ligge 20 år etter resten av Norge)

Uheldigvis er snus tatt plassen, men det er jo allikevel en forbedring

 

Btw, Aleksmy svarte 22:42 står det, men klokka mi sier 21:58?

Er det diskusjon.no eller min klokke som er feil?

Lenke til kommentar
Røyk er ikke særlig kult blandt ungdom lenger (bortsett fra bygda jeg bor, som ser ut til å ligge 20 år etter resten av Norge)

Uheldigvis er snus tatt plassen, men det er jo allikevel en forbedring

 

Btw, Aleksmy svarte 22:42 står det, men klokka mi sier 21:58?

Er det diskusjon.no eller min klokke som er feil?

Diskusjon.no sin.

 

Tror nok snus og røyk vil alltid være kult for 12-13 åringer :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...