Gå til innhold

Billedkunst: BK: Hva synes dere om mitt første ikke-abstrakte maleri?


Anbefalte innlegg

Tenkte å gi bildet i 50-års gave til min mor. Hun vil ikke ha "en ting", og bildet passer perfekt på det ene rommet hos foreldrene mine. Tenker at det er en veldig personlig og fin gave. Hva synes dere? Forslag til forbedringer? Jeg er ikke noen kunstner, så er ikke noen ekstrem accomplishment, men er jo en start ^^

 

Er forøvrig vannbasert maling på lerret, om det er interessant :p

 

EDIT: Er et dårlig og mørkt bilde, men bakgrunnen er beige, og de "grå" flekkene er brune.

post-193914-1256246066_thumb.jpg

Endret av vonLime
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å gi bildet i 50-års gave til min mor. Hun vil ikke ha "en ting", og bildet passer perfekt på det ene rommet hos foreldrene mine. Tenker at det er en veldig personlig og fin gave. Hva synes dere? Forslag til forbedringer? Jeg er ikke noen kunstner, så er ikke noen ekstrem accomplishment, men er jo en start ^^

 

Er forøvrig vannbasert maling på lerret, om det er interessant :p

 

EDIT: Er et dårlig og mørkt bilde, men bakgrunnen er beige, og de "grå" flekkene er brune.

 

 

Jeg syns det var et kult bilde! Og det faktum at du ikke er noen "kunstner" (hva enn definisjonen på dette er), så er det iallefall en meget bra begynnelse :)

 

Noen tips;

 

- Mange av objektene i bildet ditt ligger i utkanten av bildet, noe som skaper litt dårlig harmoni, du kunne satt det litt mer sammen feks, eller hatt et større objekt i midten slik at det ikke ble ubalanse. Men det er også smak og behag, kan jo for all del være at dette er bevisst :)

 

-"Strekene" i bildet skapte liv i det ellers dynamiske, noe som er veeeldig bra, kunne kanskje veid de opp med litt flere andre steder i bildet?

 

MEN hallo, jeg syns bildet var kult. Og jeg liker fargene :)

Lenke til kommentar

-"Strekene" i bildet skapte liv i det ellers dynamiske, noe som er veeeldig bra, kunne kanskje veid de opp med litt flere andre steder i bildet?

 

MEN hallo, jeg syns bildet var kult. Og jeg liker fargene v

 

 

 

 

Takk for svar! Planen var egentlig at den store svarte katten nederst i midten skulle være midtstilt og dekke nesten hele bildet. Men det ble det ikke noe av:P

 

Med strekene, mener du de som er øverst til venstre, eller skyggeleggingen på de firkantede områdene?

 

Jeg ser den, Yadii. Det var litt rart, men det ville vært rarere om det ikke var noe der!

Lenke til kommentar
-"Strekene" i bildet skapte liv i det ellers dynamiske, noe som er veeeldig bra, kunne kanskje veid de opp med litt flere andre steder i bildet?

 

MEN hallo, jeg syns bildet var kult. Og jeg liker fargene v

 

 

 

 

Takk for svar! Planen var egentlig at den store svarte katten nederst i midten skulle være midtstilt og dekke nesten hele bildet. Men det ble det ikke noe av:P

 

Med strekene, mener du de som er øverst til venstre, eller skyggeleggingen på de firkantede områdene?

 

Jeg ser den, Yadii. Det var litt rart, men det ville vært rarere om det ikke var noe der!

 

Hehe, blir ofte sånn :p

 

Men tenkte ikke på skyggeleggingen, mer på de bølgete strekene du har i midten (utkanten) av bildet. Blir en kontrast mot firkantene! Det er good :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg liker VELDIG godt formen på katten nederst. Passe stilisert, egenartet, men alikevel "kattete". Fint at du heller ikke har klasja på med alle farger, men holdt deg til enkle flater. Komposisjonen synes jeg er det som skurrer mest. Alt er like viktig. Du burde velge et fokus og få inn noen større linjer (ikke konkret, men en sammenheng som gjør at alle smådelene henger sammen). Ellers vil jeg også kutta vekk noen av dissa strekene. Fargemessig kunne det blitt spennende med noen farger. Hvis du er usikker på farger er det bare å herme etter et maleri der du liker fargene. Fungerer alltid og er ikke "juks".

 

Dette tror jeg blir en super gave til mamman din. Dette kommer mor til å like!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...