Gå til innhold

Deler til rask og stille HTPC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff. Disse timestilbudene som Netshop kjører kan være litt plagsomme (i en positiv mening). I alle fall endte jeg opp med å bestille en dinovo mini og Windows 7 home premium. Hadde håpet på gode tilbud på kabinett og cpu-kjøler, men det kom ikke. Ringte de derfor i dag og fikk med Scythe Big Shuriken på samme ordre.

Windows 7 home premium er tenkt til en annen pc, da jeg har mest lyst på pro-versjonen til htpc-en. Kanskje er det unødvendig? Noen som har synspunkter/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så mye styr for noe som kunne vært løst så mye enklere og bedre...

Tja. Det er jo litt artig å bygge litt selv da vet du :thumbup:

Tilbake til Windows 7 home premium / pro. Det er vel mer slik at en er usikker på om det er funksjoner i pro-utgaven som en kan få bruk for... Tenker bl.a. fjernstyring til/fra andre pc-er i nettverket osv. Blir ikke helt klok på de tabellene som viser forskjellene mellom de ulike versjonene. Hva er det som menes med "Remote Desktop Host" som er i pro men som ikke finnes i home premium?

Skrevet

Hvis det er remote desktop du tenker på, så finnes det flere andre gode gratis alternativer for dette. Dessuten tror jeg du må ha pro på begge (ene for å tillate tilkobling og andre for å sette opp en..)

Skrevet

Har googlet litt og funnet ut at med home premium kan jeg bruke remote desktop for oppkobling til andre pc-er, men jeg kan ikke koble meg til en pc med home premium. PC-en som en kobler til via remote desktop MÅ ha pro-utgave av Windows...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...