Hans Erling Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Hvor lenge har man lov til å kjøre en svensk bil i Norge før man må importere den? Sikkert merkelig spm, jeg bor i Sverige, men er norsk statsborger. Om jeg skulle flytte til Norge hvor lenge har jeg lov til å kjøre den svenske bilen i Norge? Finnes det noen veier rundt dette problemet så jeg kan få beholde bilen en måned eller to i Norge?
Opelduude Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;epslanguage=NO Les nedover her.
Hans Erling Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Skrevet 22. oktober 2009 Å si at det er 6mnd virker litt for lett. Etter å ha lest ca halve teksten fra linken over må man jo til og med søke om å kunne bruke bilen i 2 uker i Norge og da må man ha "flytteattest". Noen som kan tolke lovteksten annerledes?
Skavold Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Om du er norsk statsborger og bor i Norge har du ikke lov til å kjøre utelandskregistrerte biler i Norge. Unntak kan gis i næringssammenheng, vet jeg, og sikkert noen andre sammenhenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå