Gå til innhold

15"+-. 5t batteritid, "lydløs", høy oppløsning + HD video


Anbefalte innlegg

jeg er interessert i en bærbar pc. ca 15" som skal brukes på reiser og andre steder hvor jeg ikke har stasjonæren tijgengelig. også skole så bør være litt enkelt å frakte den med seg.

 

den skal brukes til internettspilling, surfing generelt og video titting. gjerne i hd(720p)

 

den skal ikke brukes til spilling så den behøver ikke å være noe gaming pc...

 

det er viktig at den har:

høy oppløsning.(helst 1680x1050 +++ 16:10 format)

relativt lav vekt.(under 3-3.5 kg)

lang batteritid. (over 3-4 timer med video)

lavt støynivå.( ikke særlig over 35-40 db)

god byggekvalitet. (hater! ting som knirker)

god innsynsvinkel.

 

 

ikke fullt så viktige ting:

utsendet. (men bør jo kunne se på den uten å måtte stikke ut øynene mine)

pris. (helst ikke over 15 000)

lyd. (har alltid anlegg eller ørepropper tilgjengelig)

 

håper på at noen kan hjelpe meg og finne den beste pcen for meg :)

 

 

 

lånte litt tekst av everlong uten å spørre, ettersom jeg synes han hadde et godt oppsett på sitt inlegg

Endret av MrTorvund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på en Studio 18" nå og knirking er ikke noe problem. Føles veldig solid ut samtidig som den er eyecandy. Det som kan sies om denne er at vifta høres. Selv om jeg på gitt tidspunkt sitter kun på chrome suser den med jevne mellomrom. Og tastaturet høres. Men som sagt; Den kjennes god ut under fingra mine. :) Touchpaden er svært behagelig og lydløs; Greit til reising..

Lenke til kommentar
Sitter på en Studio 18" nå og knirking er ikke noe problem. Føles veldig solid ut samtidig som den er eyecandy. Det som kan sies om denne er at vifta høres. Selv om jeg på gitt tidspunkt sitter kun på chrome suser den med jevne mellomrom. Og tastaturet høres. Men som sagt; Den kjennes god ut under fingra mine. :) Touchpaden er svært behagelig og lydløs; Greit til reising..

 

takker for svar, har du batteri lenger enn 1.5 timer eller?

Lenke til kommentar
Vistas mobilesenter-ting fungerer faktisk til en grad og på strømsparer har jeg vel en god 2timer med surfing og word.. Men ikke noe mer så vidt jeg kan huske, stund siden jeg var uten strøm, kjøpte 18" fordi jeg trengte ikke å ta med PC-en rundt.. ;) Har en mindre til sånt.

 

 

riktig. jeg har jo en stasjonær av klassen overkill. så jeg trenger noe som jeg kan bruke når jeg er ute å farter. og helst uten å måtte løpe fra stikkontakt til stikkontakt.

Lenke til kommentar
jeg er interessert i en bærbar pc. ca 15" som skal brukes på reiser og andre steder hvor jeg ikke har stasjonæren tijgengelig. også skole så bør være litt enkelt å frakte den med seg.

 

den skal brukes til internettspilling, surfing generelt og video titting. gjerne i hd(720p)

 

den skal ikke brukes til spilling så den behøver ikke å være noe gaming pc...

 

det er viktig at den har:

høy oppløsning.(helst 1680x1050 +++ 16:10 format)

relativt lav vekt.(under 3-3.5 kg)

lang batteritid. (over 3-4 timer med video)

lavt støynivå.( ikke særlig over 35-40 db)

god byggekvalitet. (hater! ting som knirker)

god innsynsvinkel.

 

ikke fullt så viktige ting:

utsendet. (men bør jo kunne se på den uten å måtte stikke ut øynene mine)

pris. (helst ikke over 15 000)

lyd. (har alltid anlegg eller ørepropper tilgjengelig)

 

håper på at noen kan hjelpe meg og finne den beste pcen for meg :)

 

 

 

lånte litt tekst av everlong uten å spørre, ettersom jeg synes han hadde et godt oppsett på sitt inlegg

Mtp alle kriteriene dine, ser eg ingen bedre alternativ enn ein Macbook Pro 15" (Billigeste). Denne fåes til 13990,-

Lenke til kommentar
Mtp alle kriteriene dine, ser eg ingen bedre alternativ enn ein Macbook Pro 15" (Billigeste). Denne fåes til 13990,-

 

takker for alle svar selv om d ikke var helt det jeg ville høre :p men dere har nok rett, eg e ganske kresen kan man si.

 

men skulle jo tro at NOEN klarte å lage en pc som hvertfall var på linje med apple sine pcer, burde ikke være så vanseklig?

Lenke til kommentar
Har en studio 17. Meget fornøyd med pcen men tror ikke den passer deg.

Er ganske mye viftestøy, Batteri varer 2-2,5 avhengig av hva du bruker den til.

Bygge kvaliteten vil jeg ikke si er på topp da den knirker ganske mye når man flytter den rundt.

 

Ville nåkk gått for macbook med dine kriterier

 

jepp, nå er nettop den nye macbook 13,3" bestilt, håper virkelig at eg blir fornøyd :D

Endret av MrTorvund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...