Gå til innhold

i7 975 vs Phenom II X4 965 Black edition


Zero-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klokkefrekvens (GHz) betyr veldig veldig lite nå for tiden. Det er andre faktorer som bestemmer ytelsen. Andre folk kan si adskillig mer enn jeg kan om dette, men it's a fact. :)

 

For noen år tilbake ble klokkehastighet brukt som måleskala for å sammenlikne ytelse direkte, fordi arkitekturen og "ytelse per klokke" var veldig lik mellom de forskjellige prosessorene, men sånn er det ikke lenger.

Lenke til kommentar
Ytelsesmessig ligger i7 et par hestehoder foran. Ytelse per kroner er utklassing i favør 965.

 

Men f.eks. i7 920 vs Phenom II X4 965 Black edition da?

 

Jeg ville sagt 965, men det er såpass jevnt at det nok spørs på bruken i ganske stor grad. For spilling gir nok et 965-system mer bang for bucks, med mindre du skal ha mer enn et skjermkort av de raske slagene (snakker da ift spill).

Lenke til kommentar
Ytelsesmessig ligger i7 et par hestehoder foran. Ytelse per kroner er utklassing i favør 965.

 

Men f.eks. i7 920 vs Phenom II X4 965 Black edition da?

 

Jeg ville sagt 965, men det er såpass jevnt at det nok spørs på bruken i ganske stor grad. For spilling gir nok et 965-system mer bang for bucks, med mindre du skal ha mer enn et skjermkort av de raske slagene (snakker da ift spill).

 

Har nettopp bestilt meg i7 920, HD 5870 og 6GB ram, bare la merke til at AMD hade veldig lav Ghz pris. Men nå skjønner jeg at Ghz ikke er alt. Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...