Gå til innhold

Hitler skapt av Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, bygde ikke Hitler ut en del av veinettet i Norge da? Da gjorde han noe godt ihvertfall :p

Sikkert bedre enn regjeringen til og med :p

 

Kem har sagt at Gud er god? :ph34r:

Gud skal liksom være: allmektig, evig, hellig, udødelig, uforanderlig, ufattelig, uutsigelig, uendelig, usynlig, rettferdig, kjærlighetsfull, barmhjertig, den høyeste, den viseste, allvitende, allestedsnærværende, tålmodig, perfekt, forutseende, enestående, sann»

Endret av Zetison
Lenke til kommentar

Det er det ikke bare han som sier daq....

 

De amerikanske styrkene fikk ettertrykkelig beskjed om å filme, fotografere og dokumentere jødeutryddelsen fra den amerikanske øverst kommenderende nettopp for å stoppe kjeften på slike som deg, for han visste at noen ville nekte for dette og at det derfor var nødvendig å ha faktaene på bordet når disse spørsmålene kom opp. Så det skulle være nok for deg også å lese, se på og lære om dette hvis du er i tvil om at dette faktisk hendte. Vi har nok stoff om dette så det blir omtrent like dumt å fornekte det som å fornekte at månen går i bane rundt jorden... :no:

 

Når det er sagt er det vel ingen tvil om at den store jøde utrydderen var Stalin.... Han gadd ikke å dokumentere hva han gjorde før, under og etter krigen på samme grundige måte som tyskerne gjorde under krigen, så vi vet ikke helt eksakt hvor mange jøder, og gud vet hvor mange andre, han skuffet unna til bly gruvene i Kalyma og lignende grusomme steder eller rett og slett tok livet av der og da, men at dette tallet oversteg jødenes 6 millioner er det ingen tvil om! Ikke for at det gjør hitler noe bedre, for all del, men hvis noen mener at gud gjorde en feil ved å tillate hitler å gå løs må han virkelig ha hatt en dårlig dag da han tillot stalin å komme til verden.... Men siden vi lærer fint lite om dette er det hitler som stikker av som den store stygge ulven til tross for at han bare var en liten ilder i selskap med en ulv sammenlignet med stalin! Rundt regnet så regner de med at det gikk med ca 25 millioner mennesker under krigen i sovjetunionen, men tallet er nok langt høyere.... Brent jords taktikk lærte vi om på skolen at sovjeterne brukte under den andre verdenskrig når tyskerne angrep, men vi lærte ingenting om at de ofte også brente innbyggerne i byer og landsbyer når de trakk seg tilbake..... Det er jo som kjent seiers herrene som skriver historien.....

Lenke til kommentar
I følge den kristne religionen, så kan bare Gud skape liv.

-->Det må utvilsomt bety at han skapte Hitler.

 

I tillegg er Gud allmektig, evig, udødelig, uforanderlig, den viseste, allvitende, allestedsnærværende, tålmodig, perfekt, forutseende, enestående... osv.

->Han kan altså se frem i tid, og har en plan for alle. Han vet når alle skal bli født, og når og på hvilken måte de skal dø.

 

Med andre ord: Gud skapte Hitler og visste hva han kom til å utrette.

 

Med andre ord: Gud's plan var å drepe 6 millioner jøder.

 

Hvorden kan dette tolkes på en annen måte?

 

Som ikke troende er jeg sikkert ikke rett person å delta i denne diskusjonen men her er ivertfall min meining:

 

Gud skapte ikke Hitler, vi (menneskeheten) gjorde det. Om jeg skal se på dette med Kristen øyner; så gav Gud oss fri vilje. Med andre ord, det er ikke han som styrer hva som skjer eller hva vi gjør. Hvis dette var tilfelle ville jo alle trodd på han ubetinget, vi alle ville holdt hender og danset og synget....

 

Han laget prototyper, og lot de kjøre på mens han bare ser på resultatet.

 

Hitler (i min meining) var ikke en direkte ond mann, selvom mangen meiner det. Det han gjorde meinte han selv var det rette. På samme vis Kristne meiner at de har rett når det kommer til relgionen og om Gud fins...er samme nivå at galhet i min meining.

Hitler hatet blomster, fordi han likte ikke å ha noe dødende som pynt. Han malte, han satte pris på naturen osv. Er mye i mannen Hitler som viser at han var en flott mann, men med en kraftig forvridd syn.

 

Gud skapte han ikke, han var et resultat av samfunnet han befant seg i, og påvirket av verden/folkene rundt han ble han det han ble.

 

MEN om jeg igjen skal se på dette med kristne øyner så: står det ikke en plass i bibelen at Jødene skal straffes av gud? Så vi kan jo da se på Hilter som en av Guds redskaper? Mulig han var en styrt av gud for å gjøre hans verk?? Eller at Hitler var Gud i en menneske kropp?

 

Gud vil drepe (ifølge relgiøse), han er nådeløs, og du skal frykte han og tilbe han. Høres dette ut som en kjærlig Gud? Er ikke Gud som dreper, men vi, med vår fri vilje.

 

Det verste er at kriger og død her på jorden er mest pga relgion og deres Guder, uansett relgion.

 

Verden hadde vært et bedre plass uten. Og det er tragisk i en så teknologisk utvikklet tid vi nå lever i full av vitenskap og fremgang, at folk forsatt sitter der og ber til en fanatsi figur opp i skyene som skal liksom høre alle.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Hitler er bevis på at gud ikke eksisterer og at evolusjonsteorien er sann.

 

Det er like idiotisk som å sei at Gud eksisterar, hverken Hitlers eksistens eller evolusjonsteorien er bevis for at Gud ikkje eksisterar.

Men babelfisken er det.

 

 

Kanskje i Gud sine øyner jødene var feilvare? Altså Hitler gjorde, ifølge Guds logikk, noe korrekt for menneskeheten. Eller kanskje han bærer nag pga Jesus.

Gud har så vidt jeg har forstått laget oss i sitt bilde, og vi er temmelig hevngjerrig fra tid til annen. Det forklarer i alle fall en god del om hvorfor mennesker er så onde som vi er, bare se på hvordan Gud psykisk torturerer sine mest trofaste tjenere Abraham (far til Isak) og Job.

Lenke til kommentar
Gud skapte ikke Hitler, vi (menneskeheten) gjorde det. Om jeg skal se på dette med Kristen øyner; så gav Gud oss fri vilje. Med andre ord, det er ikke han som styrer hva som skjer eller hva vi gjør. Hvis dette var tilfelle ville jo alle trodd på han ubetinget, vi alle ville holdt hender og danset og synget....

 

Han laget prototyper, og lot de kjøre på mens han bare ser på resultatet.

 

Hitler (i min meining) var ikke en direkte ond mann, selvom mangen meiner det. Det han gjorde meinte han selv var det rette. På samme vis Kristne meiner at de har rett når det kommer til relgionen og om Gud fins...er samme nivå at galhet i min meining.

Hitler hatet blomster, fordi han likte ikke å ha noe dødende som pynt. Han malte, han satte pris på naturen osv. Er mye i mannen Hitler som viser at han var en flott mann, men med en kraftig forvridd syn.

 

Gud skapte han ikke, han var et resultat av samfunnet han befant seg i, og påvirket av verden/folkene rundt han ble han det han ble.

Gud skapte kanskje ikke Hitler direkte, men han satte igang rekken av hendelser som førte til Hitler, og som allvitende visste han at det han satte igang ville føre til Hitler. Som allmektig kunne gud ha gjort ting litt annerledes i begynnelsen, men neida. Han så hele hendelsesforløpet for seg med Hitler, Stalin, Pol Pot og pedofile voldtektsforbrytere og sa "Perfekt! Slik vil jeg ha det. Dette er hva jeg skal skape".

Lenke til kommentar
Gud skapte kanskje ikke Hitler direkte, men han satte igang rekken av hendelser som førte til Hitler, og som allvitende visste han at det han satte igang ville føre til Hitler. Som allmektig kunne gud ha gjort ting litt annerledes i begynnelsen, men neida. Han så hele hendelsesforløpet for seg med Hitler, Stalin, Pol Pot og pedofile voldtektsforbrytere og sa "Perfekt! Slik vil jeg ha det. Dette er hva jeg skal skape".

 

Hva om han ikke forutså det i starten

Endret av RobinTX
Lenke til kommentar
I følge den kristne religionen, så kan bare Gud skape liv.

-->Det må utvilsomt bety at han skapte Hitler.

 

I tillegg er Gud allmektig, evig, udødelig, uforanderlig, den viseste, allvitende, allestedsnærværende, tålmodig, perfekt, forutseende, enestående... osv.

->Han kan altså se frem i tid, og har en plan for alle. Han vet når alle skal bli født, og når og på hvilken måte de skal dø.

 

Med andre ord: Gud skapte Hitler og visste hva han kom til å utrette.

 

Med andre ord: Gud's plan var å drepe 6 millioner jøder.

 

Hvorden kan dette tolkes på en annen måte?

 

Gud skapte ikke Hitler, vi (menneskeheten) gjorde det. Om jeg skal se på dette med Kristen øyner; så gav Gud oss fri vilje.

Du kommer deg nok ikke rundt det argumentet med at BARE Gud kan skape liv og argumentet med at han er allvitende og forutseende. Han vet vi har fri vilje, men kan likevel se fram i tid, og vet dermed hva den og den personen gjør i sitt liv.

 

Han laget prototyper, og lot de kjøre på mens han bare ser på resultatet.

Hvis det i det hele tatt eksisterer en Gud, så er det ikke tvil om at han ikke gjør noe annet en å se på, siden vi faktisk ikke har et eneste bevis...

 

Hitler (i min meining) var ikke en direkte ond mann, selvom mangen meiner det. Det han gjorde meinte han selv var det rette. På samme vis Kristne meiner at de har rett når det kommer til relgionen og om Gud fins...er samme nivå at galhet i min meining.

Du må isåfall sammenligne det med konsekvensene som kommer fra bibelen. F.eks. at så mange har blitt drept pga lovene i mosebøkerne. Du kan ikke dømme en person for noe han mener. Men du KAN dømme Hitler for det han gjorde...

 

Gud skapte han ikke, han var et resultat av samfunnet han befant seg i, og påvirket av verden/folkene rundt han ble han det han ble.

I følge kristendommen så kan bare Gud skape liv, that's it. Du kan ikke komme rundt det argumentet...

Gud visste at Hitler kom til å bli påvirket av samfunnet han befant seg i. Han er jo allvitende og forutseende.

 

 

Gud vil drepe (ifølge relgiøse), han er nådeløs, og du skal frykte han og tilbe han. Høres dette ut som en kjærlig Gud? Er ikke Gud som dreper, men vi, med vår fri vilje.

Feil, les bibelen. Gud har drept utrolig mange via mennesker, ja. Men han har også drept mange direkte, ta f.eks. når han drepte alle førstefødte i Egype, eller drapte ALLE på jorden untatt Noa og hans familie. Han har også sendt noen bjørner til å drepe folk...

 

 

Verden hadde vært et bedre plass uten religion. Og det er tragisk i en så teknologisk utvikklet tid vi nå lever i full av vitenskap og fremgang, at folk forsatt sitter der og ber til en fanatsi figur opp i skyene som skal liksom høre alle.

Som om jeg skulle sagt det selv ;)

 

Gud skapte kanskje ikke Hitler direkte, men han satte igang rekken av hendelser som førte til Hitler, og som allvitende visste han at det han satte igang ville føre til Hitler. Som allmektig kunne gud ha gjort ting litt annerledes i begynnelsen, men neida. Han så hele hendelsesforløpet for seg med Hitler, Stalin, Pol Pot og pedofile voldtektsforbrytere og sa "Perfekt! Slik vil jeg ha det. Dette er hva jeg skal skape".

 

Hva om han ikke forutså det i starten

 

E: fri vilje ftw

Se innledende post:

Gud er allvitende OG forutseende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...