Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Problemer med nytt grafikkort


Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt Sapphire 5870 kortet og kjører Windows 7 64 bit. Men får ikke til og starte opp Aion p.g.a feilmelding.

 

Det er en ny pc, og har forøvrig også problemer med hovedkortet sin cd (med drivere o.l) ikke kunne installeres på grunn av at dette er en 64 bit versjon av windows. Men hovedkortet er et Asus Rampage II kort og støtter 64 bit.

 

 

Feilmelding ved Oppstart Av Aion

 

 

Sjekket Sapphire sine hjemmesider og fant en hotfix til windows 7 men den hjalp ikke på mitt problem.

 

Håper på noen kjappe tilbakemeldinger om tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulg du har installert Aion i feil mappe, om du akkurat har formatert pc'en, men kommer også litt ann på hvilken versjon av Win7 du har.

 

Selv har jeg Win7 Ultimate, med en x64 og en x86 mappe tilegnet programfiler, og jeg tror Aion skal ligge under x86 mappen ved default? Eller?

Lenke til kommentar

mhm takk for kjapt svar.. skal prøve det med cden.

 

Føler meg dum her nå though, men angående Nvidia kontrollpanel, så har jeg ikke den muligheten.. bare Ati Catalyst Control Center..

 

Så er det noe jeg har glemt og installere :0

 

Kan vel også legge til at ved den Windows sin test så scorer jeg 1,0 i Experience index på grunn av grafikkortet...

 

jeg kjører Windows 7 Professional 64 bit, Ncsoft mappen ligger under PRogram Files (x86)

Endret av Pytan
Lenke til kommentar

Det var en her tidligere som ikke fikk installert aion, fordi han manglet .NET Framework 3.5 Service Pack 1, men det blir vel ikke helt samme problem som du har, det var også til xp.

 

Hvilket hovedkort har du, det finnes kanskje drivere til Windows 7 64 bit hos produsent av kortet, mener det skal gå med vista drivere også.

Edit: så det nu i første post!

 

Er det dette kortet du har, Rampage II Extreme, har du installert Chipset driver?

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Har fortsatt problemer med skjermkortet og klarer faktisk ikke og finne noen installerte drivere til kortet i device manager.

 

Jeg har prøvd og installere driverene flere ganger, fra både cd som fulgte med og fra hjemmesidene til Sapphire.

 

Jeg får bare opp feilmelding om at ATI-Skjermdriver mislyktes ved installering

 

Feilmeldinger:

Driverinstallering: bruker må tilhøre administratorgruppen

 

Har bare 1 bruker på pcen som er administrator....

 

prøvde også det du nevnte Ask99 om Dxdiag og da ser jeg på Directx features på display at alle er Not Available...

 

prøvde deretter og installere directx men får også error der og får beskjed om å sjekke dxerror i windows mappa...

Endret av Pytan
Lenke til kommentar

gjorde det nettop i stad, det står anbefalt og bruke pci slotten som er øverst ved 1 kort... men er vel ikke noe i veien for og prøve en annen slot?

 

men skal det gå an og komme så langt som dette med et graffikkort uten at det funker da :p

 

Altså sitter på den nye pc'en nå...

Lenke til kommentar

Ja det er sant, og du bruker jo en driver nu, trur nok oppløsningen ville vært lavere uten driver!

 

Fant du ati driver i Programs and Features?

 

Edit, har du sjekket "Turn Windows features on or off", er det noe som er deaktivert der, som kanskje ikke skulle vært det!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...