Gå til innhold

Hva er det særeste du har skrevet TS-skjema på? (Forsvaret)


Galexon

Anbefalte innlegg

Tenkte at denne tråden hørte mer hjemme under humor enn under "Forsvaret", men moderator må bare flytte den om de føler for det.

 

For de som ikke vet det, har man i forsvaret noe man kaller "TS-skjema" som man fyller ut dersom man har mistet eller ødelagt militært utstyr. Jeg har hørt mange morsomme historier med ting som havner i et TS-skjema, og hadde da lyst til å høre med dere om dere har noen gode tilfeller å dele med andre?

 

Jeg har ikke hatt noe spesielt selv, bare et par teltplugger.

 

Noen må vel ha hatt noen sære TS'er opp gjennom tidene :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel slenge med en av historiene jeg har hørt. Tror faktisk det var en sjantebass som fortalte den. En som tjenestegjorde i hæren var ute med et kjøretøy av et eller annet slag, og klarte å kollidere i en lyktestolpe. Vedkommende skrev faktisk TS på kjøretøyet. Se for deg ansiktet på befalet som mottok og skulle behandle denne TS'en :p

 

"1 STK Mercedez Gelandewagen" :p

Endret av Galexon
Lenke til kommentar
Jeg hørte en historie om at det var noen som hadde klart å kjøre fast stridsvogna si eller noe sånt. Mener de hadde satt den fast i ei myr. Denne måtte de da skrive TS på... Er et par mill der

 

hørt samme, men også at vedkommende som kalrte å "miste" tanksen måtte skrive hver enkelt del i tanksen :p

Lenke til kommentar

1 stk 24 meters SHF-antenne med sender/mottaker.

 

Historien bak (kort versjon):

 

Vi hadde to antenner, en VHF (11 meter høy) og en SHF (24 meter høy). Da øvelsen var slutt tok vi ned VHFen og hentet teltet, ryddet rundt vogna... og dro.

Da vi kom til leiren så vi at "noe var galt" i festet til SHFen... Og etter noen minutter så vi at hele antenna var borte.

Lenke til kommentar

Blir bittelitt utenfor topic, men føler jeg må poste disse bildene da jeg var sykt heldig med utfallet. Jeg slapp å skrive TS, ble bare skademelding på meg.

 

 

post-139297-1255817084_thumb.jpg

Slik så lastebilen jeg kjørte ut etter å ha snusa godt opp i rompa på en P93. Bildet er tatt på ulykkestedet så du kan se lysforhold og føre.

 

post-139297-1255817291_thumb.jpg

Tok dette bildet like før jeg dimma. Ser veldig godt hvor lite hytta tålte. Har ikke bilde av lastebilen jeg kjørte på, men den kunne du nesten ikke se hadde vært i en kollisjon en gang. Jeg antar at sammenstøtet var i ca 15 km/t.

 

post-139297-1255817480_thumb.jpg

Det var ikke bare jeg som var heldig, sidetrynet mitt hadde ikke mye benplass igjen etter kræsjen. Heldigvis satt han med bena på midtgulvet fordi det var så kaldt der han egentlig skulle hatt dem.

Lenke til kommentar

En i troppen min i garden skrev TS på en rema 1000 pose.

 

Historien var visst slik at den var full av ting og han hadde glemt den igjen på vakt og at NK hadde fått den med seg fra slottet.

 

NK krevde en TS, og det ble da skrevet TS på en rema 1000 pose. Han fikk visst kun en rema 1000 pose tilbake også siden det var kun det han hadde skrevet og ikke innholdet :p

 

Jeg hørte en historie om at det var noen som hadde klart å kjøre fast stridsvogna si eller noe sånt. Mener de hadde satt den fast i ei myr. Denne måtte de da skrive TS på... Er et par mill der

 

hørt samme, men også at vedkommende som kalrte å "miste" tanksen måtte skrive hver enkelt del i tanksen :p

 

Hørt samme. De skal visstnok ha sittet resten av tjenesten og skrevet TS i følge et befal. Høres egentlig ut som en vandrehistorie.

Lenke til kommentar

Jonern da, har du vraka 30201  :cry: Selv kjørt rundt i den lastebilen der.

 

Fosterfaren min var i luftforsvaret i bodø, de klarte å sjøsette en lastebil. Mistet grepet i en bratt bakke og forsvant rett ut i havet. Heldigvis hadde de gått ut for å feste vinsjen da den forsvant.

 

Han fikk da æren av å levere TS på 1stk lastebil.

Lenke til kommentar
Jonern da, har du vraka 30201  :cry: Selv kjørt rundt i den lastebilen der.

 

Fosterfaren min var i luftforsvaret i bodø, de klarte å sjøsette en lastebil. Mistet grepet i en bratt bakke og forsvant rett ut i havet. Heldigvis hadde de gått ut for å feste vinsjen da den forsvant.

 

Han fikk da æren av å levere TS på 1stk lastebil.

Hadde akkurat henta den i Tromsø for å få innstallrt ryggekamera, og tok turen innom Skjold for å ta med badestampen ned igjen til HAFS.

 

Var en i troppen min som prøvde å sjøsette en MAN kran også, han kjørte ut i fjæra for å krane ut pontongene der, men kjørte seg fast. Dette var midt på natta selvfølgelig, og høyvannet var på vei inn. LF blei mildt sagt stressa og det blei hastverk for gutta i CSS å få bilen opp igjen. Den lå litt skjevt og hadde leire opp til planet på den ene sida før de fikk bilen i land. CSS gutta sa at det var det råeste oppdraget dem hadde hatt i løpet av hele tjenesten :)

 

30201 var uansett ikke noe god å kjøre siden rattet var "skjevt" på den. Når du kjørte rett frem måtte du hele tiden holde rattet i hvertfall 30 grader til den ene siden. Sånn var for så vidt mobilkrana også når jeg tenker meg om, men den var enda mer komfortabel å kjøre da, ser man bort fra at den gikk veeeeeldig sakte :) Persa med 76 km/t med den i slak nedoverbakke på E6...

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...