Gå til innhold

Xp 2500 vs. P4 2.53


MrLuni

Anbefalte innlegg

Vilken av disse skal eg velge? Skal oppgradere til høsten.

 

Xp2500 har jo bare 1.8 ghz så kommer ikke den til å bli fort gammel i forhold til 2.53ghz? +Er det stor ytelse forskjell mellom Barton og t-bred?

 

Eg skal oppgradere fordi eg skal spille Half-life2 og doom3 men holder det med xp2500 eller 2.53 med raedon 9500pro? ddr400

 

 

 

P4 1.7 willamette! <--Drit... 70grader

512 sd-ram

ax4bs HK <--- Drit

4200 8x 128 mb gainward 650ultra <dårligere enn 9500pro !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xp2500 har jo bare 1.8 ghz så kommer ikke den til å bli fort gammel i forhold til 2.53ghz?

Det er totalt uinteressant om den har 1 mhz eller 100 ghz, det er ytelsen som har noe å si. Og den er vel sånn høvelig jevngod med P4 2.53. AMD vs Intel har vært tatt opp maaaaaaaaaaaaaaaaaaange ganger, let litt i forumet.

Lenke til kommentar
Vilken av disse skal eg velge? Skal oppgradere til høsten.

 

Hvis du ikke skal oppgradere før til høsten, er det ikke lurt å velge ut HW nå ettersom utviklingen går såpass fort framover. Ta heller å sjekk igjen en uke eller to før du skal kjøpe.

 

Og som nevnt over, ikke tenk så mye på klokkefrekvensen; det er den faktiske ytelsen som teller

Lenke til kommentar

Joda... d er tatt opp mange ganger men finner liksom ikke eit konkret svar... Og ja det va eit budsjett spørsmål ja + at eg skal klokke...

 

Men det eg egentli lurte på va om xp25002600 holder til half-life2 og doom 3...

 

Lurer og på om eg skal gå for 9500pro eller om eg MÅ gå for 97009800pro.

Lenke til kommentar
Eg skal oppgradere fordi eg skal spille Half-life2 og doom3 men holder det med xp2500 eller 2.53 med raedon 9500pro? ddr400

 

test av xp 2700+ i q3, hvor den slår p4 2.8. xp 2700+ er billigere enn p4 2.53.

 

http://www.amdmb.com/article-display.php?A...ID=208&PageID=3

 

også i de andre benchmarkene gjør den det stort sett bedre enn 2.8. Så hvorfor gå for 2.53 når du får xp 2700+ for en billigere penge, og som (det virker som) yter bedre?

 

pluss du kan spare penger på hk også :)

 

edit: slengte på linken :)

Lenke til kommentar
ja eg har vurdert den ein del og skjønner du men eg skal jo klokke cpu så forfor koste på mer når man får den hastigheten med klokking?

Skjønner ikke helt hva du mener her. En høyere ratet CPU vil også vanligvis

kunne klokkes høyere. Men hastighetsforskjellen fra 2500 til 3200 er ikke

særlig merkbar. Til spill er dessuten skjermkort mye viktigere.

 

Hvis du skal ha noe håp om å spille Doom 3 og Half-Life 2 må du minimum

ha Radeon 9700.

Lenke til kommentar
Barton 2500 koster kr. 1019,- hos PSData :

 

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=100...lAction=details

 

Tror det er det beste CPU-kjøpet pr. i dag. Koble den med et nforce2 HK

og 512 MB PC2700, så blir dette betydelig billigere og en del raskere enn

P4 2.53 GHz.

 

Da er det nok bedre å handle fra www.itbutikken.no Der koster AthlonXP 2500+ 822kr. Jeg har selv kjøpt en XP2500+ som kjører på 3200+ hastighet (200*11) på standardvolt. Får mye for lite penger :D

Lenke til kommentar

eh, ja...det skulle jeg like å se linker til (alt utenom THG, amd og Intel sine sider takk!), eller er det din subjektive mening det er snakk om

 

og til den som sa at høyere ratet CPU er er vanligvis bedre OC'ere? feil i noen tilfeller... f.eks. Barton kjernen, ganske sikker på at det er akkurat samme kjerne på alle tre, bare de er klokket forskjellig (advarsel personlig mening :) )

 

sånn var det vel med T-bred B oxo?

 

og enkelte Nw cpu'er fra Intel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...